tag:blogger.com,1999:blog-6769770787719712093.post8448658604983725115..comments2023-06-26T13:22:17.365+03:00Comments on γλόμπινγκ: Avante garde, Minimal, New Age, Ethnic, Jazz Punk. Πέντε Μουσικά είδη ως κοινωνικό μέγεθος (Α' μέρος - αναδημοσίευση)ad_placitumhttp://www.blogger.com/profile/13260918525397225395noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-6769770787719712093.post-75095404096929109512011-05-29T19:37:28.028+03:002011-05-29T19:37:28.028+03:00Φιλήμων-πρώτα από όλα κόμμα-πρωτοπορία της εργατικ...Φιλήμων-πρώτα από όλα κόμμα-πρωτοπορία της εργατικής τάξης, αλλά και με παρέμβαση σημαντική στον πολιτισμό, αλλιώς κινδυνεύουμε να γίνουμε Γκραμσιανοί, με την ιδεολογική-πολιτισμική ηγεμονία της εργατικής τάξης.<br /><br />Ναι η 5η, είναι κορυφή, πολύ μου αρέσει και η 6η (όλη), το πρώτο μέρος από την 7η, το 3ο της 8ης, η 9η,η 13η, η 15η... Αλλά καλές είναι και οι άλλες όπως οι μοντερνιστικές προπολεμικές-αν και πολύ "δύσκολες" και ΤΟΣΟ επηρεασμένες από τον Στραβίνσκυ. Γενικα ο Σοστακόβιτς είναι κορυφή ως μουσικός, έχει πχ φοβερά κοντσέρτα για Τσέλο ή το κλασικό Βαλς από την τζαζ σουϊτα..<br /><br />Ο Σοστακόβιτς αποτελεί ακόμα ένα παράδειγμα κομμουνιστή καλλιτέχνη, απέδίδει για μένα καλύτερα από όλους το συναίσθημα της "εφόδου στον ουρανό" με μουσική, ειδικά στην 11η συμφωνία, στο συμφωνικό ποίημα στον Οκτώβρη (http://www.youtube.com/watch?v=b5nEEObk2QQ) και στην 12η. Χρησιμοποιεί όλες τις φόρμες, αλλά και το περιεχόμενο του είναι εξελισόμενο προς τα μπρος, όπως και η κοινωνία που ζούσε (τουλάχιστον ως ένα σημείο).Giorgos bookhunterhttps://www.blogger.com/profile/01610135079420132270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6769770787719712093.post-15841412496816814742011-05-29T12:33:07.698+03:002011-05-29T12:33:07.698+03:00Επίσης το μοναδικό και τελευταίο σχόλιο του alex α...Επίσης το μοναδικό και τελευταίο σχόλιο του alex αποδείχνει ότι όσο πιο μαρξιστική-λενινιστική γνώση έχουμε τότε και μόνο τότε μπορούμε να κατανοήσουμε αυτό που έγραψε και το επαναεπικολλούμε...<br />"Όπως και στην κοινωνία μέσα, ο σοσιαλισμός κρατάει τα μέσα παραγωγής του καπιταλισμού, αλλάζει όμως τις παραγωγικές σχέσεις, έτσι και στην τέχνη στο σοσιαλισμό κρατιούνται τα εκφραστικά μέσα που γεννήθηκαν μέσα στον καπιταλισμό, μετασχηματίζονται ή αλλάζουν τελείως οι τεχνοτροπίες."<br />Το μόνο σίγουρο Αλεξ, είναιότι γνωρίζεται πολύ περισσότερο από πολλούς "καλλιτέχνες" το ρόλο που θα έπρεπε να έχουν εδώ και πολλά χρόνια.Radio Collectiva Teamhttps://www.blogger.com/profile/10429845260266865449noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6769770787719712093.post-34366147049087629492011-05-29T12:28:36.175+03:002011-05-29T12:28:36.175+03:00Καραρχάς να ευχαριστήσουμε τον Alex για την τιμή π...Καραρχάς να ευχαριστήσουμε τον Alex για την τιμή που μας έκανε να παραθέσει τα άρθρα που αφορούν τα συγκεκριμένα είδη και την προσέγγιση που έδωσε σε αυτά. Κατά δεύτερον όλους όσους σχολιάσατε επί των άρθρων, σε όποια κατεύθυνση και να ήταν αυτά.<br />Το μόνο σίγουρο είναι πως δεν ήμαστε ο μοναδικός συγγραφέας μιας και υπάρχουν συγκεκριμένες παραπομπές, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα συνεχιστούν και για τη μουσική και για το Ελληνικό έντεχνο και όχι μόνο γι' αυτό άρθρα τα οποία θα αναλύουν τη σχέση τέχνης και πολιτικής οικονομίας μέσα στο ιστορικό γίγνεσθαί που είναι αντανάκλαση και αποτέλεσμα της κοινωνικής δραστηριότητας και συνείδησης μαζί.Radio Collectiva Teamhttps://www.blogger.com/profile/10429845260266865449noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6769770787719712093.post-23895292428015641452011-05-29T12:03:18.487+03:002011-05-29T12:03:18.487+03:00Έτσι είναι …
ΦιλήμωνΈτσι είναι …<br /><br />ΦιλήμωνAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6769770787719712093.post-33237232143999918012011-05-29T10:33:55.319+03:002011-05-29T10:33:55.319+03:00Όπως και στην κοινωνία μέσα, ο σοσιαλισμός κρατάει...Όπως και στην κοινωνία μέσα, ο σοσιαλισμός κρατάει τα μέσα παραγωγής του καπιταλισμού, αλλάζει όμως τις παραγωγικές σχέσεις, έτσι και στην τέχνη στο σοσιαλισμό κρατιούνται τα εκφραστικά μέσα που γεννήθηκαν μέσα στον καπιταλισμό, μετασχηματίζονται ή αλλάζουν τελείως οι τεχνοτροπίες. Έτσι το καταλαβαίνω εγώ τουλάχιστον που δεν ξέρω πολλά-πολλά από μουσικές.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6769770787719712093.post-13211886243487986252011-05-29T05:51:20.899+03:002011-05-29T05:51:20.899+03:00@Giorgos bookhunter
Χαίρομαι για το μεστό σχόλιό...@Giorgos bookhunter<br /><br /> Χαίρομαι για το μεστό σχόλιό σου, για τις γνώσεις και κυρίως για την κατανόηση των πραγμάτων την οποία φανερώνει. Μου ενισχύει την πεποίθηση ότι το κκε, πέρα και πάνω από κόμμα, είναι φορέας πολιτισμού.<br />Ευχαριστώ για το σύνδεσμο. Ναι το 2ο μέρος της 10ης του Σοστακόβιτς είναι το κάτι άλλο… <br />Μένω ακόμη πιστός στην 11η και στη 12η (όπως και στην 5η), θαυμάζω την 1η και λατρεύω το χιούμορ της 9ης!<br /><br />ΦιλήμωνAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6769770787719712093.post-30597157449296006352011-05-28T22:19:42.893+03:002011-05-28T22:19:42.893+03:00Ωραίο του Σκαλκώτα Φιλήμων. Το άκουγα στο σήμα της...Ωραίο του Σκαλκώτα Φιλήμων. Το άκουγα στο σήμα της "Βουλής τηλεόραση" και δεν ήξερα τι είναι. Πάντως διακρίνω πολλά στοιχεία κλασικής και ρομαντικής επίδρασης. Δεν έχω πάντως ολοκληρωμένη άποψη περί Σκαλκώτα.<br /><br />Περί Σοστακόβιτς όμως μπορώ να γράφω άπειρα, ίσως κάνω και μια ανάρτηση. Ο τύπος ήταν ιδιοφυϊα. Τον γνώρισα στις ταινίες του Αϊζενστάιν, και έτσι πρώτα άκουσα την 11η και 12η συμφωνία αλλά μέρη σαν αυτό είναι απλά μοναδικά: http://www.youtube.com/watch?v=1U7ljZhzNsc <br /><br />Τώρα περί τα της ανάρτησης, πιστεύω ότι στη τέχνη που θα οικοδομήσουμε, την πραγματικά ανθρώπινη, θα χρησιμοποιήσουμε τα υλικά από τα πριν. Η αστική τέχνη είναι σε μια διαδικασία θανάτου, ως τέχνη, και αυτό ωφείλεται από την μία σε αυτό που είχε επισημάνει ο Μαρξ από το Κομμουνιστικό Μανιφέστο ακόμα , πως ακόμα και ο ποιητής χάνει την ειδική του αξία και γίνεται και αυτός ένα εμπόρευμα αλλά και στο ότι στον καπιταλισμό υπάρχει ξέκωμα του ανθρώπου από την κοινωνία, όσο πιο πολύ αυμβαίνει αυτό τόσο πιο παρηκμασμένη είναι και η τέχνη.<br /><br />Αλλά σε αυτή την πορεία παρακμής η αστική τέχνη μας έχει δώσει, κάποια στοιχεία που θα χρησιμοποιήσουμε, πχ έχει δώσει βάρος στην αναπτυξη της μορφής η οποία, θα μπορούσε να γεμίσει με νέο περιεχόμενο. Εδώ θα αναφέρω τον Ρίτσο, που πήρε από τον υπερεαλισμό, ότι πιο χρήσιμο υπήρχε αλλά το περιεχόμενο του περέμεινε, επαναστατικό και το κυριότερο, προσιτό στους επεναστάτες και το λαό (και δεν περιορίστηκε στα διανοητικά παιχνίδια που κατέληξε κάποια στιγμή ο υπερεαλισμός). Το ίδιο μπορεί να πεις και για ένα Μαγιακόφσκι ή για ένα Αϊζενστάιν. Και όλα αυτά χωρίς καλλιτεχνικές εκπτώσεις, κάτι που είναι πολύ βασικό.Giorgos bookhunterhttps://www.blogger.com/profile/01610135079420132270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6769770787719712093.post-41493737256202012362011-05-28T22:12:28.785+03:002011-05-28T22:12:28.785+03:00Eνδιαφερον θεμα, Αλεξανδρε, η ταξική προσέγγιση σύ...Eνδιαφερον θεμα, Αλεξανδρε, η ταξική προσέγγιση σύγχρονων μουσικών ρευμάτων αλλα φοβαμαι οτι το στυλ γραφης του συγγραφεα..''αδικει'' το θεμα και μειωνει το ενδιαφερον του αναγνωστη.<br /><br />Αν και δεν εχει ακομη αναφερθει στην ethnic, εγω στελνω ενα videoclip απο ενα πολυεθνικό μουσικο group απο τη Σουηδια, που παιζουν ethnic, τους Αle Möller Band,ειναι εξαιρετικοι στο ειδος τους,<br /><br />http://youtu.be/iI6-RP6lknM<br /> <br />(εχουν μαλιστα και ενα μελος απο την Ελλαδα) και τραγουδουν εκτος των αλλων ethnic τραγουδιων και πολλα ...Ελληνικα παραδοσιακα! Ο ιδρυτης του συγκροτηματος Ale Möller δηλωνει<br /><br />http://cafesebax.blogspot.com/2009_06_01_archive.html<br /><br />λατρης και της Ελληνικης μουσ. παραδοσης και με τη μπαντα του ειχαν παιξει σε συναυλια στην Κερατεα το 2009.<br /><br />http://www.keratea.gr/dimos/index.php?option=com_content&task=view&id=255&Itemid=7ELvAhttps://www.blogger.com/profile/01696526213860279709noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6769770787719712093.post-35523919427080047942011-05-28T21:36:08.810+03:002011-05-28T21:36:08.810+03:00ΥΓ. Και στην Ελλάδα, εκτός από τον Ξένο και έναν-δ...ΥΓ. Και στην Ελλάδα, εκτός από τον Ξένο και έναν-δυο άλλους, ο μέγιστος Σκαλκώτας: Μέγεθος άγνωστο στους …… ( ….όμορφαααα….! :- ) )<br />ΣΚΑΛΚΩΤΑΣ--<br /> ΚΛΕΦΤΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ:<br /><br />http://www.youtube.com/watch?v=i7Ktaw9dSLs&feature=related<br /><br />ΦιλήμωνAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6769770787719712093.post-88132793661366516712011-05-28T20:53:05.801+03:002011-05-28T20:53:05.801+03:00Κακά τα ψέματα –ο Μπαχ, ο Μότσαρτ, ο Μπετόβεν, ο Π...Κακά τα ψέματα –ο Μπαχ, ο Μότσαρτ, ο Μπετόβεν, ο Προκόφιεφ, ο Σοστακόβιτς, οι λαϊκοί οργανοπαίχτες, οι πανηγυριτζήδες, κάποιοι ρεμπέτες, λίγοι παλιοί της τζαζ και κάποιοι ροκάδες –αυτοί είναι που φέρουν και δημιουργούν ήθος και αντιστάσεις. Άντε και ολίγοι «έντεχνοι»….<br /><br />ΦιλήμωνAnonymousnoreply@blogger.com