6 Ιουλ 2011

Το ΠΑΜΕ, το ΚΚΕ, η πλατεία Συντάγματος και η σύγκρουση με τους μπάτσους.

Αναδημοσίευση από fadomduck2

Μιας και πολλά έχουν ειπωθεί εδώ και μία εβδομάδα, τόσο διαδυκτιακά όσο και σε πρώτο πρόσωπο, για την στάση του ΠΑΜΕ την περασμένη Τετάρτη, και τα περισσότερα, τελικά καταλήγουν στο ποιά είναι η άποψη και η πράξη του ΚΚΕ σχετικά με την σύγκρουση με τους μπάτσους. Το γεγονός πως η Γ.Γ. του Κ.Κ. έκανε πρόσφατα στην ...βουλή μία ,πρωτόγνωρη για κοινοβουλευτικό κόμμα , δήλωση, η οποία χοντρικά λέει πως «κανένα ζόρι δεν τραβάμε να συγκρουστούμε και με την αστυνομία» συμβάλει στην επικαιρότητα της ανάρτησης.

Αρχικά να διευκρινήσουμε πως το ΠΑΜΕ δεν ταυτίζεται σε καμμία των περιπτώσεων με το ΚΚΕ, και το τελευταίο θα άνοιγε σαμπάνιες αν όλος ο κόσμος του ΠΑΜΕ ήταν και φίλα προσκείμενος στο Κόμμα. Μια που όμως και η ραχοκοκκαλιά των πιο αφοσιωμένων και συνεπών αγωνιστών του ΠΑΜΕ είναι μέλη ή φίλοι του Κ.Κ., θα κάνουμε εδώ μία υπέρβαση χάρην ευκολίας και συντομίας της κουβέντας, και θα μιλήσουμε οσάν τελικά να ταυτίζονταν.

Αντι-ΠΑΜΕ αιτίαση πρώτη, και λιγότερο σημαντική:
-Γιατί το ΠΑΜΕ δεν προστάτεψε με τον όγκο του τους συγκεντρωμένους στο σύνταγμα, που τους λυσσάξανε οι ΜΑΤατζήδες στο ξύλο; Δεν είναι υποχρέωση του οργανωμένου κινήματος, να προστατέψει και το «αυθόρμητο»; 

-Απάντηση, όχι δεν είναι, όταν:

  • Το «αυθόρμητο» έχει δείξει πως κάθε άλλο παρά τέτοιο, αυθόρμητο δηλαδή, είναι.
  • Το «αυθόρμητο» έχει αντιπαρατεθεί πολύ συνειδητά (οποία αντίφαση!), και πέραν του ότι έχει χλευάσει το οργανωμένο, έχει ζητήσει από την αποπομπή μέχρι και την εξαφάνιση του δεύτερου, με δημόσιες αποφάσεις (οι οποίες και δεν έχουν αναιρεθεί μέχρι την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές)!
  • Το οργανωμένο έχει ως πρώτιστο χρέος να προστατέψει τον δικό του κόσμο. Και όχι φυσικά να τον οδηγήσει στο μακελιό, για να προστατέψει (και χωρίς να είναι σίγουρο πως με αυτούς τους όρους, θα είχε καν την δυνατότητα να το κάνει) αυτούς που λίγες ώρες πριν απαιτούσαν από το οργανωμένο κίνημα μέχρι και την ...αυτοδυάλυση του!
Απέναντι σε ποιούς δηλαδή είχε το ΠΑΜΕ μεγαλύτερη υποχρέωση προστασίας; Σε αυτούς που το εμπιστεύτηκαν και επέλεξαν να απεργήσουν μέσα από τις γραμμές του, ή σε αυτούς που προσπάθησαν να το εμπλέξουν σε μία σύγκρουση, σε τόπο και χρόνο, που το ίδιο το ΠΑΜΕ όχι απλά δεν είχε επιλέξει, αλλά τον θεωρούσε ως και τον πλέον ακατάλληλο; 

Τέλος μία μικρή παρατήρηση, άμεσα σχετιζόμενη με τα παραπάνω. Το γεγονός πως ο όγκος των διαδηλωτών του ΠΑΜΕ ήταν της δύο μέρες της απεργίας πολλαπλάσιος των «πλατειακών», και ως εκ τούτου οι δεύτεροι ζητούσαν (και εξακολουθούν να διαμαρτύρονται που δεν τους δόθηκε) κάλυψη από τον όγκο του πρώτου, δεν δείχνει κάτι για το ποιός είναι τελικά ο σεχταριστής και απομονωμένος από τον «λαό»; Κάποιοι βάλθηκαν να μας τρελάνουν τελείως, ή ο κόσμος που κατεβαίνει οργανωμένα με το ΠΑΜΕ έχει (από ποιον άραγε;) αποταχθεί αυτομάτως από τις τάξεις του «λαού», και δεν λογιάζεται ως τέτοιος; 

Αιτίαση 2η (3 σε 1 καθώς αλληλοεπικαλύπτονται):
«α)Το ΚΚΕ (και το ΠΑΜΕ) είναι ένα κοινοβουλευτικό «αστικό κόμμα», και για αυτό αποφεύγει να συγκρούεται με την αστυνομία. β) Το Κ.Κ. έχει δηλώσει υποταγή στη αστική νομιμότητα. γ)Κατά συνέπεια υπάρχει διάσταση λόγου και έργων από το Κ.Κ.» Αυτό το επιχείρημα μάλιστα ντύνεται και με ιστορικές αναφορές που μπορεί να φτάσουν μέχρι και ...την συμφωνία του Λιβάνου!

Θα αντισταθώ στον πειρασμό να επεκταθώ περισσότερο από το να επισημάνω την αστειότητα αυτά να λέγονται και από μέλη οργανώσεων όπως ο ΣΥΡΙΖΑ ή η ΑΝΤΑΡΣΥΑ, που είναι, ή κατεβαίνουν στις εκλογές για να προσπαθήσουν να μπουν, στο αστικό κοινοβούλιο, και θα πάω λίγο παρακάτω προκειμένου να επισημανθούν κάποιες αλήθειες, στις οποίες σπάνια αναφερόμαστε, καθώς τις βλέπουμε σαν αυτονόητες.
-Αρχικά, ουδέν αναληθέστερο πως το ΠΑΜΕ δεν συγκρούεται δυναμικά με την αστυνομία. Μόνο τα τελευταία χρόνια έχει συγκρουστεί δεκάδες φορές, στα λιμάνια, στις πύλες των εργοστασίων, σε καταλήψεις υπουργείων, με τους τραμπούκους στην Μανωλάδα και αλλού. Δεκάδες δικαστικές διώξεις εκρεμμούν σε βάρος μελών του ΠΑΜΕ για αυτήν ακριβώς την δράση τους, ενώ αρκετά άλλα έχουν καταλήξει κατά καιρούς στις εντατικές των νοσοκομείων. Τελευταίο σχετικό πρόσφατο περιστατικό, πριν λίγους μήνες στο λιμάνι του Πειραιά. Δηλαδή το ΠΑΜΕ και το ΚΚΕ, μόνο διαζύγιο δεν έχουν πάρει, όπως κατηγορούνται, από την επαναστατική βία. Εκείνο λοιπόν, που το ΠΑΜΕ (και το ΚΚΕ) δεν κάνουν, είναι το να θεωρούν την σύγκρουση με την αστυνομία σε κεντρικό επίπεδο, σαν την κορωνίδα της σύγκρουσης με την αστική τάξη. Μάλιστα γενικότερα μιλώντας, υπάρχει και η τάση, η σύγκρουση με τις δυνάμεις καταστολής σε επίπεδο κεντρικών απεργιακών ή άλλων συγκεντρώσεων, να αποφεύγεται, στο μέτρο του δυνατού. Γιατί έχουν αυτήν την «αντεπαναστατική» για κάποιους αντίληψη; Θα το δούμε παρακάτω.

Για να ορίσουμε όμως το αν υπάρχει ή όχι διάσταση μεταξύ των λόγων και του έργου του Κ.Κ. πρέπει να κοιτάξουμε πρώτα τι ακριβώς πράγμα είναι αυτό το «Κ.Κ.».
Αρχίζουμε από τα (πολύ) εύκολα. 

Το Κ.Κ.Ε. είναι ακριβώς αυτό που λέει ο τίτλος του: Κομμουνιστικό Κόμμα!
Σαν κομμουνιστικό ,και μάλιστα «νέου τύπου», κόμμα λοιπόν, διέπεται από τις αρχές και την κοσμοθεωρία του Μαρξισμού-Λενινισμού. Τι διδάσκει όμως ο μαρξισμός στην ανάλυση του για την λειτουργία των ανθρώπινων κοινωνιών; Διδάσκει πως όλες οι εκφάνσεις του κοινωνικού βίου χτίζονται πάνω σε μία βάση που έχει να κάνει με το πόσο και το πως κάθε κοινωνία παράγει τα απαραίτητα υλικά αγαθά που της επιτρέπουν να αναπτυχθεί. Για να ανατρέψεις λοιπόν μία κοινωνική δομή, πρέπει να χτυπήσεις την παραγωγική βάση της, και όχι το πολιτικό της επικοδόμημα. Για να το πούμε με πιο απλά λόγια, το κύριο και ουσιαστικό πεδίο της αντιπαράθεσης με την αστική τάξη, δεν βρίσκεται παρά στους χώρους δουλειάς, εκεί που η εκμετάλευση παίρνει σάρκα και όστα, ή στα «κομμουνιστικά» εκεί που παράγεται η υπεραξία. 
Βάση λοιπόν μιας τέτοιας θεώρησης, το ΚΚΕ βλέπει την απεργία σαν την πιο δυναμική και ουσιαστική μορφή ρήξης με το σύστημα, πίσω μόνο από τον ένοπλο αγώνα. Ετσι λοιπόν την σύγκρουση ή όχι με την αστυνομία την επιλέγει ανάλογα με το αν αυτή βοηθάει να πετύχει ή όχι η σημαντικότερη πράξη ρήξης, αυτή της απεργίας. 
Και πότε είναι πετυχημένη μια απεργία;
Αρχικά όταν γίνεται ...απεργία! Οταν δηλαδή οι εργάτες δεν πάνε για δουλειά.
-Υπάρχει άλλο κριτήριο για την επιτυχία μιας απεργίας;
-Υπάρχει. Είναι η μαζικότητα των απεργιακών συγκεντρώσεων στα κεντρικά σημεία των πόλεων όπου μια απεργία πραγματοποιείται. Αυτή άλωστε δίνει και το βασικό «πολιτικό», πέρα από το οικονομικό υπόβαθρο μιας εργατικής κινητοποίησης. 

Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν, το ΠΑΜΕ(και το ΚΚΕ) δεν τραβάνε κανένα απολύτως ζόρι (και το έχουν αποδείξει) να πλακωθούνε και με μπάτσους, και με τραμπούκους και με ότι άλλο νάναι, προκειμένου να περιφρουρηθεί μια απεργία, να νεκρώσει δηλαδή ένας παραγωγικός χώρος και να μην περάσουν απεργοσπάστες μέσα στην δουλειά. Εκεί δηλαδή που η σύγκρουση είναι επιβεβλημένη για την επιτυχία της απεργιακής κινητοποίησης, κανένα ζήτημα για την πραγματοποίηση της (σύγκρουσης) ή μη, δεν μπαίνει. Κανένα φετίχ μη-βίας δηλαδή δεν υπάρχει.

Πάμε τώρα και στο δεύτερο κριτήριο.
-Μπορεί η σύγκρουση με τις δυνάμεις καταστολής να συμβάλει στην μαζικότητα των απεργιακών ή άλλων συγκεντρώσεων;
Χωρίς πολλή θεωρία, ας κοιτάξει κάποιος το πόσοι «αγανακτησμένοι» από τους αρχικούς, παρέμειναν στο σύνταγμα μετά το πρώτο μόλις, μπερτάκι από τα ΜΑΤ, και θα πάρει την απάντηση, αρκεί να πιστέψει στα μάτια του.

Η σύγκρουση με τις δυνάμεις καταστολής λοιπόν σε επίπεδο κεντρικών συγκεντρώσεων, 9 στις 10 περιπτώσεις όχι απλά δεν βοηθάει, αλλά αποτελεί και εμπόδιο στην μαζικοποίηση, και κατά συνέπεια στην επιτυχία των κινητοποιήσεων. Ετσι λοιπόν εξηξείται με πολύ απλό τρόπο η στάση του ΚΚΕ απέναντι στην σύγκρουση σε αυτό το επίπεδο, χωρίς καμμία αντίφαση λόγου και έργου, ή θεωρίας και πράξης να υπάρχει.
Φυσικά κάποιος καλόπιστος μπορεί πάντα να ρωτήσει, μα είναι ποτέ δυνατόν να γίνει επανάσταση χωρίς βίαιη σύγκρουση με τις κατασταλτικές δυνάμεις σε κεντρικό επίπεδο;  
Απάντηση: Οχι δεν είναι. 

Αλλά πιστεύει κανείς πως δυανύουμε επαναστατική περίοδο, και από αυτό καταλήγει πως το Κ.Κ. είναι πίσω από τις περιστάσεις;
Εκτός φυσικά, εάν κάποιος νομίζει πως το μόνο που εμποδίζει την επανάσταση στην Ελλάδα, είναι πως το ΚΚΕ αρνιέται να την σαλπίσει, και είναι ως εκ τούτου συμβιβασμένο. Θα είχε ενδιαφέρον να τεκμηρίωνε κάποιος μια τέτοια άποψη.

Κατά τα λοιπά: Τις απαντήσεις στις αιτιάσεις περί κοινοβουλευτισμού, αστικής νομιμότητας κλπ, μπορεί κάποιος να τις πάρει εύκολα στο βιβλίο του Λένιν «τι να κάνουμε».
Φυσικά και έχει το δικαίωμα ο καθένας να διαφωνεί με τον Μαρξ και τον Λένιν, όπως και μην θεωρεί τον Μαρξισμό-Λενινισμό επαναστατική θεωρία και πράξη. Εκείνο που βιάζει την κοινή λογική, είναι να κατηγορεί κάποιος για ασυνέπεια τους Μαρξιστές-Λενινιστές, επειδή εφαρμόζουν τις θεωρίες τους στην πράξη! 

Υ.Γ.Αν κάποιος διαβάσει το πρόγραμμα του Κ.Κ.Ε. και τον ορισμό των «τρομοκρατικών οργανώσεων» από την Ε.Ε., θα δει πως το μόνο που εμποδίζει το ελληνικό αστικό κράτος να το χαρακτηρίσει σαν τέτοια, είναι η μαζικότητα και η επιρροή του στην ελληνική κοινωνία.

17 σχόλια:

  1. Φάντομ-εξαιρετικό το κειμενο! Αυτοί οι κύριοι δεν έχουν καταλάβει γρυ από διαλεκτική. Η σύγκρουση θα έρθει στην ώρα της. Στη Ρωσία οι μπολσεβίκοι, διοργάνωναν ένοπλες πορείες ή μάχες στους δρόμους όσο η επενάσταση πλησίαζε, όχι πάντα. Εδώ ας δουν τι μαχητικότητα έχουν οι πορείες που έρχεται άσχετος κόσμος και όχι μόνο τα μέλη από τη γκρούπα τους και θα καταλάβουν περισσότερα. όταν φτάσει η ώρα θα τσακίσουμε τα όργανα του αστικού κράτους. Ως τότε θα κάνουμε το παν για να προχωρήσει η συνείδηση του κάθε εργάτη.

    Από κάποιους τίθεται ότι το ΠΑΜΕ, θα έπρεπε να σταματήσει την προσπάθεια που κάνει το αστικό κράτος προκειμένου να τρομοκρατήσει τον απλό κόσμο, συμμετέχοντας σε μια σύγκρουση. Νομίζω ότι το απαντάς παραπάνω, απλά νομίζω ότι πρέπει να προστεθεί ότι, θα πρέπει να δουν το συσχετισμό δυνάμεων (δεν μπάινουμε σε μια μάχη που θα έχουμε σίγουρη ήττα), αλλά και πως θα επιδράσει στη μεγάλη μάζα του λαού αυτή τη στιγμή. Θα παίζαμε ή όχι το παιχνίδι τους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εξαιρετικοί όπως πάντα εδώ! Συνεχίστε έτσι, με άρθρα που πιάνουν τον παλμό και λένε τα πράγματα με το όνομά τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το ΠΑΜΕ ως ο γνήσιος εκφραστής του Ταξικού Εργατικού Κινήματος, στόχο έχει την ανατροπή του καπιταλιστικού συστήματος (και όχι το φτιασίδωμά του με διάφορα τερτίπια), μέσω της συνειδητοποίησης της Εργατικής Τάξης, της Οργάνωσής της, της μαζικοποίησης.

    Το ΠΑΜΕ, στοχεύει στην Αλλαγή Τάξης στην Εξουσία, στην ανατρπή της αστικής τάξης.
    Στα πλαίσια αυτά από την Ίδρυσή του βασική επιλογή του είναι η Ταξική Σύγκρουση.
    Με ΚΑΘΕ έκφραση της αστικής τάξης - εξουσίας.
    Είτε αυτή λέγεται "κεφάλαιο", είτε λέγεται "κυβέρνηση", είτε λέγονται "κατασταλτικές δυνάμεις" !

    Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ, έχουν συγκρουστεί με τα ΜΑΤ (γενικά με την αστυνομία, το λιμενικό κλπ.) σε όλη την Ελλάδα, άπειρες φορές !
    Δεν πέρασε πολύς καιρός που φάγαμε ξύλο και δακρυγόνα από τα ΜΑΤ στην Κομοτηνή για να προφυλαχτεί ο Mr. George !
    Όποιος κατηγορεί το ΠΑΜΕ (και φυσικά το ΚΚΕ) για επιλογή της μη σύγκρουσης με τους κατασταλτικούς μηχανισμούς (και όχι μόνο τα ΜΑΤ, όπως νομίζουν μερικοί), ή δεν ξέρει τι γίνεται στην Ελλάδα, ή είναι ... πονηρός, ή εξυπηρετεί αλλότριους σκοπούς !
    Πιστεύω, το τελευταίο !

    Επειδή δεν τους έκανε το "χατήρι" (το ΠΑΜΕ) να εμπλακεί στο από πριν σχεδιασμένο, εντελώς σικέ παιγχνίδι μεταξύ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ διαδηλωτών και ΜΑΤ, που σκοπό είχε το τσάκισμα του Λαϊκού Κινήματος, επειδή απέτυχαν παταγωδώς οι υποσχέσεις που δώσαν (να διαλύσουν το οργανωμένο ταξικό κίνημα), τώρα στην κυριολεξία ΛΥΣΑΞΑΝ !
    Αμ δε ...
    Ας καταπιούν τη λύσσα τους, "σε τούτα δω τα μάρμαρα κακιά σκουριά δεν πιάνει" !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εγω λεω στους κυριους αγανακτισμενους πως αν το ΠΑΜΕ θεωρουσε οτι απο πιθανη συγκρουση με τους ματατζιδες στις 28-29 θα αλλαζαν οι συσχετισμοι οχι απλως θα επαιζε ξυλο με τα ΜΑΤ αλλα θα ορμαγε στην πλατεια οπως οι γαλατες στους ρωμαιους!!!!!!!!Τελος παντων το κειμενο ειναι εξαιρετικο και βαζει τα πραγματα στην θεση τους.Καλο θα ηταν να το προωθησετε σε ολα τα redμπλογκς και οπου αλλου μπορειται να το διαβασουν και μερικοι -μερικοι που δεν εχουν ξεκαθαρισει τι θελουν.ΟΡΓΑΝΩΣΗ Ή ΑΥΘΟΡΜΗΤΙΣΜΟΣ;;;;;Να το αρχικο διλημμα που πρεπει να τεθει στον λαο και μετα τα υπολοιπα που θετει το Κομμα.
    Λαμπρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καταρχήν πρώτη φορά βλέπω να γράφεται ότι το ΠΑΜΕ δεν ταυτίζεται με το ΚΚΕ και πρέπει να κατέχεται την πανελλαδική πρώτη σε αυτό.
    Στην ερώτηση γιατί το ΠΑΜΕ δεν στάθηκε στο πλευρό του κόσμου στο Σύνταγμα, δίνεις με τον "καλύτερο" τρόπο το στίγμα και τη νοοτροπία του ΚΚΕ, δηλαδή οτιδήποτε δεν μπορώ να ελέγξω, δεν συμμετέχω. Και στο σημείο αυτό να σας θυμίσω τα φοιτητικά κινήματα και της κωλοτούμπες της ΚΝΕ-ΠΚΣ!
    Χαρακτηρίζεται "μη αυθόρμητο" και "υποκινούμενο" το κόσμο που κατεβαίνει στο σύνταγμα, βάζοντας την ταμπέλα του "Εχθρού", χωρίς να μπαίνετε καν στη διαδικασία να αφουγκραστείτε την κοινωνία.
    Δεν σας ενδιαφέρει εαν τα ΜΑΤ χτυπούν ωμά τον κόσμο καταλύοντας τη Δημοκρατία και καλλιεργόντας μια σύγχρονη χούντα, αφού το ΚΚΕ δεν το πείραξε κανείς.
    Πρώτη φορά βλέπω πορεία του ΠΑΜΕ-ΚΚΕ(δεν με έπεισες ότι δεν έχουν σχέση), που λίγο πριν φτάσει στο σύνταγμα να φεύγει με ΟΠΙΣΘΕΝ!
    Η απάντηση σε όλα αυτά, μάλλον, είναι ότι δεν φτάνει μέχρι εκεί η γραμμή του ΚΚΕ.
    Θα μπορούσα να αντικρούσω τα επιχειρήματά σου σε κάθε πρόταση που έχεις γράψει αλλά δεν θα το κάνω.Αν ζούσαν οι Μαρξ-Λένιν δεν νομίζω ότι θα αντιπροσωπεύατε τις ιδέες τους. Γιατί πολύ απλά, οι ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ δεν λένε ψέμματα!

    Υ.Γ.:Και επειδή είμαι σίγουρος ότι το επόμενο σχόλιο που θα αναφέρεται σε μένα θα με αποκαλεί προβοκάτορα, απλά ανατρέξτε στις κυβερνητικές δηλώσεις που δίνουν συγχαρητήρια στο ΚΚΕ.
    Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Kύριε Κώστα

    Πράγματι το ΠΑΜΕ δεν μπορεί να ελέγξει τη δράση των προβοκατόρων και των παρακρατικών που έδωσαν μπαράζ συνεντεύξεων για το πως φορούσαν κουκούλες και πως κυκλοφορούσαν ανάμεσα στα ΜΑΤ και τους διαδηλωτές με τα δολοφονικά τους όργανα κατά τη διάρκεια της απεργίας.

    Επίσης σας ενημερώνω πως η ταύτιση του ΠΑΜΕ με το ΚΚΕ ισχύει σε ιδεολογικό επίπεδο, όπως ισχύει εδώ και δύο αιώνες. Δηλαδή η ιδεολογικοπολιτική ένωση του ΚΚΕ, συμπέφτει με την ταξική ένωση του ΠΑΜΕ σε βασικά αιτήματα που το επαναστατικό κίνημα θεωρεί πως είναι τα αντικειμενικά του συμφέροντα.

    Και τέλος μιας και είδατε την πορεία του ΠΑΜΕ να απαγκιστρώνεται από την προβοκάτσια που έστησαν στην πλ. Συντάγματος οι μηχανισμοί του κράτους, καλό είναι εκτός από την εντύπωση που σας έκανε το γεγονός της οργανωμένης απγακίστρωσης, να σχολιάσετε και τις επιθέσεις που πραγματοποιούσαν εκείνη την ώρα ανάμεσα από τις γραμμές των αγαναχτισμένων οι ομάδες των παρακρατικών που ήρθαν να χτυπήσουν τους απεργούς. Γεγονός που έχει να γίνει οργανωμένα από την εποχή των παρακρατικών της δεκαετίας του 50 και του 60


    Τέλος επειδή βλέπω ότι επικαλείστε και την ιδεολογική συνέχεια των Μ-Λ σε μη μαρξιστικές οργανώσεις να σας υπενθυμίσω και τι έλεγε ο Λένιν πάνω στο ζήτημα:

    Για τις μορφές πάλης του κινήματος και με ποια κριτήρια γίνεται:

    "ο μαρξισμός απαιτεί αναμφισβήτητα την ιστορική εξέταση του ζητήματος των μορφών πάλης. Το να βάζει κανείς το ζήτημα αυτό έξω από την ιστορικά-συγκεκριμένη κατάσταση σημαίνει ότι δεν καταλαβαίνει το αλφάβητο του διαλεκτικού υλισμού. Στις διαφορετικές στιγμές της οικονομικής εξέλιξης, σε εξάρτηση από τους διαφορετικούς όρους πολιτικούς, εθνικοπολιτιστικούς, βιοτικούς κτλ., οι διαφορετικές μορφές πάλης προωθούνται στην πρώτη γραμμή, γίνονται κύριες μορφές πάλης, και σε συνάρτηση μ' αυτό, αλλάζουν με τη σειρά τους και οι δευτερεύουσες, οι επικουρικές μορφές πάλης. Το να προσπαθεί κανείς ν' απαντήσει με ένα ναι ή ένα όχι στο ζήτημα που άφορα ένα ορισμένο μέσο πάλης, χωρίς να εξετάσει λεπτομερειακά τη συγκεκριμένη κατάσταση του δοσμένου κινήματος στο δοσμένο βαθμό ανάπτυξής του, σημαίνει ότι εγκαταλείπει εντελώς το έδαφος του μαρξισμού."
    Πέτρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο Λένιν για το αυθόρμητο κίνημα:

    "ότι το κόμμα του προλεταριάτου δεν μπορεί ποτέ να θεωρεί τον παρτιζάνικο πόλεμο (σσ άτακτες ένοπλες λαϊκές ομάδες το 1906) σαν μοναδικό ή ακόμη σαν κύριο μέσο πάλης, ότι το μέσο αυτό πρέπει να υποτάσσεται σε άλλα, πρέπει να εναρμονίζεται με τα κύρια μέσα πάλης, να εξευγενίζεται με τη διαφωτιστική και οργανωτική επίδραση του σοσιαλισμού. Ενώ χωρίς αυτόν τον τελευταίο όρο όλα, κυριολεκτικά όλα τα μέσα πάλης στην αστική κοινωνία φέρνουν το προλεταριάτο κοντά στα διάφορα μη προλεταριακά στρώματα που στέκουν πάνω ή κάτω απ' αυτό και, αν αφεθούν στη διάθεση της αυθόρμητης πορείας των πραγμάτων, κουρελιάζονται, εκφυλίζονται, εκπορνεύονται. Οι απεργίες που αφήνονται στη διάθεση της αυθόρμητης πορείας των πραγμάτων, εκφυλίζονται σε «Alliances»-συμφωνίες των εργατών με τ' αφεντικά σε βάρος των καταναλωτών. Το κοινοβούλιο εκφυλίζεται σε οίκο ανοχής, όπου η συμμορία των αστών πολιτικάντηδων εμπορεύεται χονδρικά και λιανικά τη «λαϊκή ελευθερία», το «φιλελευθερισμό», τη «δημοκρατία», το ρεπουμπλικανισμό, τον αντικληρικαλισμό, το σοσιαλισμό και όλα τα άλλα εμπορεύματα που έχουν πέραση. Η εφημερίδα εκφυλίζεται σε κοινό προαγωγό, σε όργανο διαφθοράς των μαζών, χοντροκομμένης κολακείας των ταπεινών ενστίκτων του όχλου κτλ, κτλ. Για τη σοσιαλδημοκρατία δεν υπάρχουν καθολικά μέσα πάλης, τέτοια, που θα χώριζαν το προλεταριάτο με σινικά τείχη από τα στρώματα που στέκουν λίγο παραπάνω ή λίγο παρακάτω απ' αυτό. Η σοσιαλδημοκρατία σε διαφορετικές εποχές χρησιμοποιεί διαφορετικά μέσα, εξαρτώντας πάντα τη χρησιμοποίησή τους από αυστηρά καθορισμένους ιδεολογικούς και οργανωτικούς όρους ."

    «Είπαμε ότι οι εργάτες δεν είχαν και δεν μπορούσαν να έχουν σοσιαλδημοκρατική συνείδηση. Αυτή μπορούσε να τους έρθει μόνο από τα έξω. Η ιστορία όλων των χωρών δείχνει ότι η εργατική τάξη με τις δικές της αποκλειστικά δυνάμεις είναι σε θέση να επεξεργαστεί μόνο μια τρεϊντγιουνιονιστική συνείδηση, δηλ. την πεποίθηση ότι είναι ανάγκη να συνενωθεί σε ενώσεις, να κάνει αγώνα ενάντια στους εργοδότες, να πετυχαίνει από την κυβέρνηση την έκδοση τούτων ή εκείνων των νόμων, που είναι απαραίτητοι για τους εργάτες κτλ.




    Οι Μαρξ-Ένγκελς για το αυθόρμητο κίνημα:


    "Ένα αυθόρμητο και στερημένο κάθε θεωρίας κίνημα της εργατικής τάξης, που προέρχεται από τις εργαζόμενες τάξεις και στρέφεται εναντίον του αναπτυσσόμενου καπιταλισμού, είναι ανίκανο να φέρει εις πέρας... το επαναστατικό έργο."



    Ο Λένιν για τη σχέση αυθόρμητου κινήματος και κόμματος:

    "Η σοσιαλδημοκρατία δεν περιορίζεται στο να είναι απλώς στην υπηρεσία του εργατικού κινήματος. Το καθήκον της είναι να εισάγει στο αυθόρμητο εργατικό κίνημα συγκεκριμένες σοσιαλιστικές ιδέες, να του προσδώσει σοσιαλιστικές πεποιθήσεις, η οποίες πρέπει να είναι στο επίπεδο της σύγχρονης επιστήμης"

    "Η Σοσιαλδημοκρατία είναι ο συνδυασμός του κινήματος της εργατικής τάξεως και του σοσιαλισμού. Καθήκον της δεν είναι να τίθεται παθητικά στην υπηρεσία του κινήματος της εργατικής τάξεως σε κάθε ένα από τα χωριστά στάδιά του, αλλά να εκπροσωπεί τα συμφέροντα του κινήματος συνολικά, να υποδεικνύει σε αυτό το κίνημα τον τελικό σκοπό του και τα πολιτικά του καθήκοντα, να προστατεύει την πολιτική και ιδεολογική ανεξαρτησία του."


    Τώρα λοιπόν που έχετε άφθονο υλικό από τις αναφορές του Λένιν, μπορείτε να κάνετε μία κριτική που να πατάει στο έδαφος του μαρξισμού. Μπορείτε να μας αναπτύξετε τι σημαίνει μαρξιστικά πως το αυθόρμητο κίνημα χωρίς θεωρία καθίσταται ανίκανο να διεξάγει επαναστατικό έργο. Τι σημαίνει να ζητάτε επίμονα απάντηση «με ένα ναι ή ένα όχι» χωρίς να λαμβάνεται υπ΄οψιν σας «την συγκεκριμένη κατάσταση».
    Φυσικά το πιο εντυπωσιακό από όλα είναι πως οι θέσεις των κλασικών του μαρξισμού, έχουν δώσει επιστημονική απάντηση με ακρίβεια για φαινόμενα που ενάμιση αιώνα μετά φαίνονται …καινοφανή!


    Πέτρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κώστα, κοίτα να δεις, το ΠΑΜΕ και το ΚΚΕ το παππατζηλίκι να συμμετέχουν σε μία συνέλευση που αποφασίζει την κατάργηση των κομμάτων, και μετά να μην αυτοδυαλυθούν σεβόμενοι τις αποφάσεις της συνέλευσης αυτής, δεν το κάνουν! Αυτό για το ποιοί λένε ψέματα.
    Δεν υπάρχει κανένα αυθόρμητο που να παίρνει κατευθηντήριες γραμμές από τα κυρίαρχα ΜΜΕ, από γνωστές και πολύ οργανωμένες ακροδεξιές ομάδες και από επώνυμα στελέχη του οπορτουνιστικού χώρου. Κατά τα λοιπά ή την Τρίτη-Τετάρτη δεν είσουν εκεί για να ξέρεις τι έγεινε ή σπεκουλάρεις συνειδητά.
    Το "δεν ελέγχει" δεν το καταλαβαίνω. Ολα κάποιος, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τα ελέγχει και εδώ μιλάμε για έλεγχο από την πιο μαύρη αντίδραση, να μην επεκταθώ γιατί είναι γνωστά για τα λέμε συνέχεια.
    Δεν καταλαβαίνεις την διαφορά από "δεν συμμετέχω γιατί δεν ελέγχω" από το "δεν συμμετέχω γιατί με κύρηξαν ανεπιθύμητο (και αν συμμετείχα βεβαίως θα το έκανα για να "καπελώσω", έτσι δεν είναι);
    Το αν λοιπόν είσαι προβοκάτορας ή όχι δεν είναι δικό μου θέμα να το λύσω. Ρίξε μια ματιά σε όλα τα σχόλια της κυβέρνησης,του ΛΑΟΣ, της ΝΔ και των ΜΜΕ για το πόσο όμορφο και καλό είναι το τάχαμου "ακειδεμόνευτο", και πόσο κάκκό κάνουν οι "συντεταγμένοι λόχοι του ΠΑΜΕ" (κατά Πάγκαλο και Καρατζαφέρη) που νεκρώνουν τους χώρους παραγωγής. Το να περιγράψω το τι πραγματικά έγεινε Τρίτη -Τετάρτη είναι περιττό, μια και το ξέρει κάποιες χιλιάδες κόσμος.
    Τώρα γιατί εσύ "που αφουγκράζεσαι,όπως λες την κοινωνία" δεν αντιπροσωπεύεις παρά τον εαυτό σου, αλλά το ΠΑΜΕ χιλιάδες ανθρώπων, θα έπρεπε να σε προβληματίσει, αλλά δεν το ελπίζω. Υπάρχουν και περιπτώσεις "αλεξίσφαιρων" στα πραγματικά γεγονότα εγκεφάλων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Υ,Γ.
    Για το ποιός βλέπει ποιόν, σαν "εχθρό", να υπενθημίσω πως το "σύνταγμα" απαίτησε την κατάργηση των κομμάτων, και όχι το ΚΚΕ την δυάλυση των "πλατειακών".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δεν θα μακρυγορησω θα πω λιγα λογια για το σχολιο του Κωστα μην λεει οτι πεσαμε επανω του και τον φαγαμε.
    Πρωτον στο αρθρο δεν λεει οτι το ΠΑΜΕ εφυγε γιατι το κινημα των αγανακτησμενων δεν το ελεγχει.Λει κατι πιο απλο:δεν θα αφηναμε τον γαμο να παμε για πουρναρια.Δηλαδη δεν θα αφηνε η περιφρουρηση του ΠΑΜΕ τον κοσμο που ηρθε μαζι του για να προστατευσει καποιους οι οποιοι λογιουνται κινημα και δεν μπορουν να προστατευτουν απο τον οποιοδηποτε.
    Δευτερον δεν χαρακτιρισαμε τους αγανακτησμενους μη αυυθορμητους.Ισα-ισα που ειπαμε πως το αυθορμητο στοιχειο ειναι αυτο που καθιστα "πλατειακους'ευαλωτους.
    Τελος πες μας σε παρακαλω τι θελατεεκεινη την ημερα να φυγει το ΠΑΜΕ ή να μεινει;
    Λαμπρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δε βρίσκω το λόγο να ξοδεύετε παιδιά το χρόνο σας για αντιπαράθεση επιπέδου αμφιθεάτρου ΑΕΙ που λέει ότι το ΚΚΕ ότι δεν ελέγχει το καταδικάζει. Γνωστό τσιτάτο των ΕΑΑΚ μαζί με πολλά άλλα. Αυτά όμως έχει η έλλειψη επιχειρημάτων. Τί του μιλάτε για ΜΑΡΞ, όταν το ΝΑΡ έχει πρόσφατα αμφισβητήσει ακόμα και το νόμο της αξίας??
    Ο φίλος να μας εξηγήσει πως θα μπορούσαμε και εμείς το πρωί να είμαστε στο κόμμα μας και το απόγευμα να ψηφίζουμε να καταργηθούν τα κόμματα ωσ γνήσιοι ακομμάτιστοι της πλατείας. Πριν μιλήσετε για το ΚΚΕ δείτε στον καθρέφτη σας. Λίγη ντροπή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μέρος 1ον.
    η "Σύγκρουση"θα γίνει όταν το κίνημα θα είναι έτοιμο και την ώρα,στιγμή,τόπο, θα την διαλέξει ο φυσικός καθοδηγητής της και όχι ο Ταξικός της αντίπαλος ή το άναρχοαριστεροδέξιοσυνοθήλευμα της πλατείας..!
    και η διάρκειά της θα πρέπει είναι,λίαν σύντομη για να μή εκφυλιστεί και έχει μεγάλες απώλειες(ιδε Δεκεμβριανά)και νικηφόρα,για να μην πάει το κίνημα πίσω.

    εδώ θα πρέπει από το "συνοθύλευμα" αυτό,να ξεχωρίσουμε το μεγάλο όγκο των Συγκεντρωμένων που στις 12 Ιούνη ξεπέρασε και τις 400 χιλιάδες.
    αυτός φυσικά ο ΛΑΟΣ αυτός,δεν ανήκει ΟΥΤΕ στο συνοθύλευμα ΟΥΤΕ στο ΠΑΜΕ.

    στην πλειοψηφία του μισοί-μισοί είναι αγανακτισμένοι ψηφοφόροι του (ΠΑΣΟ-ΝΔ)που θίγονται από αυτή τη βάρβαρη νεοσυντηριτική πολιτική της τελευταίας οχταετίας.

    η Άρνησή του να μπεί κάτω από οποιαδήποτε κομματική καθοδήγηση, δείχνει ότι δεν έχει έρθει σε ρίξει με το κόμμα που ψηφίζει αλλά με την πολιτική του...!

    και εδώ είναι ο ρόλος του ΠΑΜΕ,να μπορέσει να τους πείσει ότι τα φαινόμενα αυτής της πολιτικής δεν είναι λαθεμένες επιλογές προσώπων, αλλά επιλογές του ίδιου του καπιταλιστικού συστήματος που αυτοί στηρίζουν
    με την ψήφο τους..!

    Ακόμα πρέπει να πεισθούν ότι η Αποχή από την κάλπη δε λύνει το πρόβλημά τους, ισα-ισα το μεγαλώνει.

    η μόνη τους επιλογή είναι να συστρατευθούν με το Ταξικό κίνημα, για την Ολική Ανατροπή αυτού του συστήματος.

    αν δεν αλλάξει ο καπιταλιστικός τρόπος παραγωγής, η Εργατική Τάξη στο εγγύς Μέλλον θα βιώσει πρωτόγνωρες συνθήκες εξαθλίωσης του τρόπου ζωής καθώς οι εργασιακές σχέσεις θα επιδεινώνονται συνεχώς
    εις βάρος της λόγω της "Τελικής Γενικής Επίθεσης" που έχει εξαπολύσει η Παγκόσμια Ολιγαρχία του Πλούτου με ΌΛΑ τα Μέσα,πάνω στις μέχρι τώρα κατακτήσεις των εργαζομένων.

    Δυστυχώς το παγκόσμιο εργατικό κίνημα είναι αποκομμένο,και ο Ταξικός εχθρός μια-μια χώρα που έχει βάλει στο στόχαστρο θα την λιανίσει.
    είτε αυτή λέγετε Ελλάδα η πορτογαλία, η ιρλανδία,η ισπανίας ,η Λιβύη,η Συρία,η Αμερική..!

    και σ'αυτούς που Στρατοπεύδευσαν στην πλατεία... μια παρατήρηση...

    από Στρατιωτικής άποψης η Επιλογή αυτής της θέσης είναι λάθος και επικίνδυνη.

    πήγαν και στρατοπεύδευσαν (Σαν τον Μωάμεθ Β' τον πορθητή στην Άλωση της ΚΩΝ/ΛΙΣ)μέσα στο στόμα του λύκου!
    παραβιάζοντας όλες τους κανόνες και εξηγούμε:
    ο Μωάμεθ Β' είχε υπεροχή των όπλων με την "Μπομπάρδα" του που του επέτρεπε να έχει αυτή τη θέση!
    εδώ όμως οι βλάκες..! έχουν μπροστά τη Βουλή που τα υπόγεια της στα Γκαράζ είναι γεμάτα από ΜΑΤατζήδες & Παρακρατικούς(όποιο κόμμα είχε την εξουσία το ίδιο θα έκανε)
    Κλείνοντας την Βασιλίσσης Σοφίας με ελάχιστες δυνάμεις, καλυπτόμενη κι από το Υπουργείο Εσωτερικών,και αποκόπτοντας την Ηρώδου Αττικού(με ελάχιστες Δυνάμεις)οι Καταληψίες της Πλατείας Συντάγματος έχουν μόνο μία δυνατότητα διαφυγής Δυτικά.
    αμ ΔΕ...!
    πίσω τους είναι το Υπουργείο Οικονομικών που με Ελάχιστη Δύναμη & μιά καλή Οργάνωση εντός και στην Ταράτσα Γ@μούνε & δέρνουν είτε με χημικά, είτε με Μ240 ή ΜΚ19..!
    (στη Συρία τα θύματα μ'αυτό τον τρόπο γίνονται.Βαράνε στο Ψαχνό)

    στη Βορινή πλευρά της Πλατείας είναι Τα Ξενοδοχεία κι αυτά υπό τον έλεγχο της Κυβέρνησης.

    έτσι όντος η Πλατεία συντάγματος είναι το στόμα του λύκου που εγώ δεν θα έπαιρνα τον κόσμο στο λαιμό μου και να τον στρατοπεδεύσω εκεί αν ήταν στο χέρι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. μέρος 2ον.
    άρα 45 μέρες τώρα που η κυβέρνηση τους ανέχεται στην Πλατεία,δείχνει το Δημοκρατικό της πρόσωπο ώσπου να αγανακτήσουν οι περίοικοι και να ζητήσουν να επέμβει.

    τα δε επεισόδια στις 15 & 29 Ιούνη, δεν ήταν τίποτα άλλο παρά μια κίνηση τακτικής αναγνώρισης του αξιόμαχου του εχθρού και τίποτα περισσότερο.

    η οποία αυτή κίνηση, επιβεβαίωσε τη παραπάνω ανάλυση μου στο ακέραιο.
    και έδειξε ότι οι δυνάμεις καταστολής με λίγες διμοιρίες ΜΑΤ μπορούν να έχουν τον έλεγχο χωρίς να χρειάζονται άλλου τύπου επέμβαση... :-(

    άρα για την στρατοπεύδευση της πλατείας Συντάγματος, προηγείται η κατάληψη των παρακείμενων κτιρίων, αλλιώς αυτοκτονείς!

    ο κατακερματισμός(πολιτικά) των δυνάμεων που έχουν καταλάβει σε επίκαιρες θέσεις την Πλατεία
    είναι επίσης αρνητικό στοιχείο τόσο στη συνοχή αλλά και στην επιδίωξη του τελικού στόχου.

    άρα "φίλοι" μου μπαχαλάκιδες το τι θα καταφέρετε απ'αυτή σας την ενέργεια,το αποτέλεσμα είναι προδιαγεγραμμένο.

    σε μια περίοδο όξυνσης των αντιθέσεων που τα πνεύματα & μέσα στις μάζες είναι οξυμένα & ο κίνδυνος ανεπιθύμητων εξελίξεων είναι ορατός επιβάλλεται η ο όγκος της μάζας που διαδηλώνει να είναι σε διαρκεί κίνηση και το μπλόκ αυστηρά πριφρουρημένο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. επειδή δεν έπαιρνε όλο το κείμενο με ανάγκασε να το κουρέψω στα τρία, και τελικά έμεινε αυτό που είδατε. :-(

    καλό Σαββατοκύριακο σε όλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάθε χρήστης μπορεί να σχολιάσει στο γλόμπινγκ αφού επιλέξει διακριτικό ψευδώνυμο για αποφυγή συγχίσεων είτε με λογαριασμό Google είτε με τη χρήση της υπηρεσίας openID είτε με την απλή επιλογή ονόματος χρήστη.
Προσβλητικά ή υβριστικά σχόλια για συντάκτες ή σχολιαστές θα διαγράφονται. Δεν ενθαρρύνεται η χρήση υβριστικών λέξεων ή εκφράσεων.
Ο σχολιασμός γίνεται με το ελληνικό αλφάβητο και με μικρά γράμματα

Οι διαχειριστές έχουν τη δυνατότητα να προβαίνουν σε διαγραφή σχολίων που δημιουργούν σκόπιμη ή μη σύγχιση και απομάκρυνση από το θέμα της ανάρτησης.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...