29 Αυγ 2011

Ανακοινώθηκαν οι βάσεις εισαγωγής σε ΑΕΙ - ΤΕΙ

Με αφορμή την σχετική ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής σε ΑΕΙ - ΤΕΙ, το Γραφείο Τύπου του ΚΚΕ, εξέδωσε την παρακάτω πολύ σημαντική Ανακοίνωση:

Η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ βάζει το «κερασάκι στην τούρτα» στο ταξικό σχολικό σύστημα και τους μηχανισμούς κατανομής του αυριανού εργατικού δυναμικού.
Η πτώση ή άνοδος των βάσεων δεν αφορά ούτε το κόστος των σπουδών, ούτε τα δικαιώματα στη μόρφωση και στην εργασία των παιδιών της λαϊκής οικογένειας, που σε συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης χτυπιούνται από την πολιτική της κυβέρνησης.
          Το ΚΚΕ απευθύνεται στα παιδιά της λαϊκής οικογένειας που κατάφεραν να περάσουν σε ΑΕΙ-ΤΕΙ και σε αυτά που δεν τα κατάφεραν. Σε αυτά που πέρασαν τα καλεί να οργανώσουν την πάλη τους για ζωή και σπουδές με δικαιώματα, να συμπορευτούν με τις δυνάμεις του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών για να παρθούν άμεσα μέτρα για τους φοιτητές και σπουδαστές, παιδιά ανέργων και φτωχών οικογενειών, ώστε να εξασφαλιστεί η δωρεάν στέγαση, σίτιση και μετακίνηση των παιδιών τους, ώστε να μπορούν να σπουδάσουν.

          Οι νέοι που θα διαβούν την πόρτα των ΑΕΙ-ΤΕΙ θα έρθουν αντιμέτωποι με την υποβάθμιση των σπουδών, με τα πτυχία διαβατήρια στην ανεργία, θα αναγκαστούν, σε συνθήκες που η καπιταλιστική κρίση χτυπάει αλύπητα το λαϊκό εισόδημα, να συνδυάσουν δουλειά με σπουδές. Η κατάσταση αυτή θα χειροτερεύσει με την εφαρμογή των μέτρων του νέου νόμου πλαισίου για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ.
          Το ΚΚΕ απευθύνεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στα παιδιά των λαϊκών οικογενειών που δεν κατάφεραν να περάσουν σε ΑΕΙ-ΤΕΙ. Τους καλεί να κατανοήσουν ότι η κύρια αιτία των μεγάλων εμποδίων που βρίσκουν μπροστά τους στη μόρφωση, στη δουλειά με δικαιώματα, βρίσκεται στην κοινωνική ανισότητα, στην πολιτική και τα κόμματα που υπηρετούν τα συμφέροντα της τάξης που βρίσκεται στην εξουσία και διαφεντεύει τον πλούτο και τη γνώση που παράγουν τα χέρια και το μυαλό του εργάτη.
          Τους καλεί να απορρίψουν τις αντιδραστικές θεωρίες για «ανθρώπους που παίρνουν και ανθρώπους που δεν παίρνουν τα γράμματα», περί φυσικών χαρισμάτων και επαγγελμάτων του χεριού. Τους καλεί να μην παραιτηθούν από την προσπάθεια και το δικαίωμα στη ζωή και στη μόρφωση.
          Σήμερα υπάρχουν όλες οι υλικές προϋποθέσεις και για τα παιδιά που για λόγους κυρίως κοινωνικο-ταξικούς δεν κατάφεραν περάσουν στα ΑΕΙ-ΤΕΙ να φοιτήσουν σε δημόσιες και δωρεάν επαγγελματικές σχολές αλλά και για τα παιδιά που σήμερα εισάγονται στα ΑΕΙ-ΤΕΙ να σπουδάζουν σε μια πραγματικά ενιαία ανώτατη εκπαίδευση με το πτυχίο να αποτελεί τη μόνη προϋπόθεση για το επάγγελμα.
          Η Ελλάδα της λαϊκής οικονομίας και εξουσίας μπορεί να ανοίξει το δρόμο ώστε να μην αναγκάζεται να δουλεύει κανένας νέος άνθρωπος πριν ολοκληρώσει την υποχρεωτική 12χρονη εκπαίδευση, τις δημόσιες επαγγελματικές σχολές μετά το 12χρονο  ή το πανεπιστήμιο. Μπορεί να εγγυηθεί, κάθε νέος και νέα, πριν τελειώσει το σχολείο, την επαγγελματική σχολή ή το πανεπιστήμιο, να ξέρει που θα βρει δουλειά, να έχει κατοχυρωμένο το δικαίωμα στο επάγγελμα και στην εργασία.
          Η μάχη της λαϊκής οικογένειας για να δημιουργήσει ένα καλύτερο αύριο για τα παιδιά της μπορεί να ευοδωθεί. Ο δρόμος αυτός απαιτεί ρήξη με την πολιτική της ΕΕ και της πλουτοκρατίας με στόχο την Ελλάδα της λαϊκής οικονομίας και εξουσίας όπου και η παιδεία θα λειτουργεί με αποκλειστικό κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών.

8 σχόλια:

  1. Απο που βγαινει το συμπερασμα οτι η αποτυχια των παιδιων που δεν περασαν οφειλεται σε κοινωνικο-ταξικους παραγοντες και γιατι η ανακοινωση των βασεων βαζει το κερασακι στην τουρτα στο ταξικο σχολικο συστημα;
    Λαμπρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Επειδή η παιδεία γίνεται ολοένα και πιο ταξική, απο εκεί βγαίνει.

    Όχι οτι ολα τα παιδιά που δεν πέρασαν ήταν παιδιά απο λαικές οικογένειες, όμως ποσοστιαία σίγουρα ήταν περισσότερα τα παιδια των φτωχων οικογενειων που απέτυχαν ή που εχουν ήδη παρατήσει το σχολιο.

    Και φυσικά μετράει και το διάβασμα, αλλά μεγάλη σημασία έχει τι βοήθεια παίρνει ο καθ ένας στον στίβο μάχης που έχουν καταντήσει την παιδεία.

    Εχει να κάνει με το αν έχουν να πληρώσουν οι γονεις για ακριβα φροντιστήρια, για ιδιαίτερα, εχει να κανει με το αν εχουν καν να πληρώσουν.

    Επίσης τα παιδιά των εύπορων οικογενειών θα έχουν διέξοδο και στο εξωτερικό για σπουδές, κάτι που δεν ισχύει για τα παιδιά των φτωχών οικογενειών.

    Επιπλέον, οι φτωχές λαικές οικογένειες και οι οικογένειες μεταναστών, δεν ωθούν σε τόσο μεγάλο βαθμό τα παιδιά τους στις σπουδές, για διάφορους λόγους, συχνά αυτά τα παιδιά καλούνται να δουλέψουν απο μικρή ηλικία για να βοηθήσουν την οικογένεια να ανταπεξέλθει με αποτέλεσμα να παρατούν και το σχολείο.

    Το σύστημα είναι ταξικό και θα ενταθούν οι ανισότητες οσο αρχίζει να μοιάζει με αυτό της αμερικής και της αγγλίας, που τα πανεπιστήμια ειναι χωρισμένα σε κατηγοριες ανάλογα με το κοινωνικό στρώμα του κάθε φοιτητή, ενω μεσα σε αυτά υπάρχουν κλειστές αδερφότητες που μέσω αυτών μπαίνεις στα κανάλια των ελίτ, αν είσαι βέβαια απο καλή οικογένεια.

    Δηλαδή κατα τη γνώμη σου εσένα φίλε λάμπρο η παιδεία δεν εχει ταξικά χαρακτηριστικά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ, Λάμπρος,
    Μα από την ίδια την πραγματικότητα.
    1. Τι είναι ο περιορισμένος αριθμός των εισακτέων;;;
    2. Τι είναι οι λίγες γνώσεις που παρέχονται σε σειρά σχολείων;;;
    3. Μπορεί ο καθένας να πηγαίνει σε "καλό" φροντηστήριο;;;

    1.α.: Γνωρίζεις ότι μεγαλογιατροί δεν αφήνουν να "περνούν" στις Ιατρικές περισσότεροι φοιτητές;;;
    2.α.: Φαντάζομαι ότι ξέρεις ότι οι καθηγητές σε όλα τα σχολεία δεν είναι της ίδιας ποιότητας ...
    3.α.: Είναι ίδια τα φροντηστήρια της Αθήνας με αυτά του Βόρειου Έβρου π.χ. ;;;

    Τώρα, δεν υπάρχουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη σχολεία ιδιωτικά (με μεγάλες αμοιβές) που "σπάνε ρεκόρ" στις εισαγωγές υποψηφίων τους;
    Φαντάζομαι, επίσης, να έχεις ακούσει για τα λεγόμενα "ιδιαίτερα" !
    Το ίδιο "ιδιαίτερο" έχει το παιδί ενός εργάτη και το ίδιο η κόρη του ... Παπανδρέου ;
    Δεν είναι αυτά κοινωνικοί ή ταξικοί παράγοντες;;;

    Βέβαια, πρέπει να ομολογήσουμε, ότι όλα τα παραπάνω, είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένης κυβερνητικής πολιτικής.
    Που θέλει τους ανθρώπους από μικρούς να εθίζονται στις διακρίσεις και τα προνόμοια των ολίγων.
    Μη ξεχνάμε, ότι φέτος, όσοι φοιτητές και σπουδαστές πάνε στις σχολές, θα πάνε για πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΑΣΥΛΟ !
    Μια κατάχτηση με αίμα !

    Με όλα τα παραπάνω, είναι ή δεν είναι κερασάκι, η ανακοίνωση των βάσεων ;
    Κερασάκι σε μια αντιλαϊκή, αντεργατική, καθαρά ταξική τούρτα γνώσεων και επαγγελματικής προοπτικής !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Poe: Κάλυψες ένα μεγάλο μέρος της απάντησής μου ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ναι ετσι εχετε δικιο αλλου πηγε το μυαλο μου εμενα για αυτο και ρωτησα.Παντως σημερα ηλθαν στο σπιτι μου κατι φακελοι με παραληπτη ΕΜΕΝΑ παρακαλω απο δυο ονομαστα φροντιστηρια τις περιοχης μου για να με ενημερωσουν για το ποσο καλα ειναι!!!!!!Απο την πρωτη λυκειου σε φροντιστηριο!!!!Βορα μας δινουν στην εμπορευματοποιημενη παιδεια.
    Λαμπρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ό.έ.δ.: !

    Όπερ έδει δείξαι, που λέγαμε εμείς οι ... παμπάλαιοι !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Aν δειτε πχ τα αποτελεσματα σε ενα καλο ιδιωτικο στις πανελλαδικες σε σχεση με τον μεσο ορο των υπολοιπων σχολειων θα καταλαβετε τι σημαινει ταξικοτητα στην εκπαιδευση...(http://www.erasmios.gr/) :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάθε χρήστης μπορεί να σχολιάσει στο γλόμπινγκ αφού επιλέξει διακριτικό ψευδώνυμο για αποφυγή συγχίσεων είτε με λογαριασμό Google είτε με τη χρήση της υπηρεσίας openID είτε με την απλή επιλογή ονόματος χρήστη.
Προσβλητικά ή υβριστικά σχόλια για συντάκτες ή σχολιαστές θα διαγράφονται. Δεν ενθαρρύνεται η χρήση υβριστικών λέξεων ή εκφράσεων.
Ο σχολιασμός γίνεται με το ελληνικό αλφάβητο και με μικρά γράμματα

Οι διαχειριστές έχουν τη δυνατότητα να προβαίνουν σε διαγραφή σχολίων που δημιουργούν σκόπιμη ή μη σύγχιση και απομάκρυνση από το θέμα της ανάρτησης.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...