Δηλαδή ουσιαστικά θα εργάζονται στη Γαλλία, με μισθό ελληνικό και ιδιαίτερα μειωμένο… Οι αποδοχές έτσι ενός πιλότου από 6.000 ευρώ θα μειωθούν σε 3.700 ευρώ, ενώ των αεροσυνοδών των οποίων ο βασικός μισθός είναι γύρω στα 1.300 θα φτάσει τα 900 ευρώ. Δηλαδή μειώσεις 30% περίπου!». Την διάβασα εδώ.
Δεν ήθελα και δε μπορούσα να την πιστέψω, γι’ αυτό ζήτησα από μία καλή φίλη στο Παρίσι να μου πει αν έχει δημοσιευτεί και αλλού εκτός από τη συγκεκριμένη εφημερίδα. Μου είπε ότι φυσικά έχει δημοσιευτεί και στη «Le Figaro» και σε άλλες μεγάλες εφημερίδες της Γαλλίας.
Ιδού λοιπόν! Γίναμε ανταγωνιστική χώρα. Επιτέλους το καθεστώς και ο Λουκάς Παπαδήμος προσωπικά μπορούν να χαίρονται για την επιτυχία τους, ενώ οι «Μνημονιακοί» να νιώθουν δικαιωμένοι.
Αυτό δεν ήταν το ζητούμενο; Να μην ανοίγουν παραρτήματα οι ξένες εταιρείες στη Βουλγαρία, αλλά στην Ελλάδα; Εύγε επιτυχημένοι, οι ευρωπαίοι εργαζόμενοι σας ευχαριστούν.
Για να δούμε, όμως, ποιο είναι το κέρδος της Ελλάδας από αυτή την ιστορία. Μα φυσικά, κανένα. Η ανάπτυξη παραμένει και πάλι αγνοούμενη, θέσεις εργασίας δε δημιουργούνται και η Air Mediterranee θα συνεχίσει να φορολογείται στη Γαλλία καθώς δε μεταφέρει κάποια ουσιαστική δραστηριότητά της εδώ.
Η μόνη κερδισμένη στην όλη ιστορία είναι η Air Mediterranee σήμερα, η Air Berlin αύριο και άλλες ξένες εταιρείες μεθαύριο. Η ανακάλυψη του νέου παραδείσου των «παραρτημάτων» που θα καταργούν τα εργασιακά δικαιώματα στις χώρες τους made in Greece είναι μια επιτυχία των μεταρρυθμίσεων, της Τρόικας και των ελληνικών κομμάτων.
Ίσως κάποια στιγμή, αν βρούμε και κάποιο καλό κόλπο με φορολογικά κίνητρα, να καταφέρουμε να γίνουμε και τριτοκοσμικός παράδεισος των off shore. Μας χαλάει; Καθόλου! Άλλωστε αυτό δε θέλουμε; Να κοροϊδευόμαστε ότι σωζόμαστε κι ότι η ανάπτυξη είναι κοντά; Ε, δίπλα μας είναι.
Εδώ μας αρέσει να κοροϊδευόμαστε ότι θα έρθουν Γερμανοί εφοριακοί δήθεν για να ελέγξουν τη φοροδιαφυγή στην Ελλάδα και κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, κάνοντας ότι δε γνωρίζουμε πως οι ελεγκτές θα έρθουν για να ελέγχουν ότι όλα τα δημόσια έσοδα θα μπαίνουν στον «ειδικό λογαριασμό τοκογλύφων».
Φοβούνται οι Γερμανοί μήπως κρατήσουμε έστω και κάποιο μικρό μέρος για να πληρωθούν μισθοί και συντάξεις, για να δοθούν χρήματα που θα στηρίξουν τη λειτουργία της δημόσιας Υγείας και Παιδείας.
Όλα τα θέλουν! Μέχρι την τελευταία σταγόνα δημόσιου εσόδου. Και φυσικά δε φταίνε αυτοί, αλλά οι 199 προσκυνημένοι που ψήφισαν τη συμφωνία της πλήρους παράδοσης.
Αλλά εδώ, επίσης, μας αρέσει να κοροϊδευόμαστε ότι θα έρθουν Γάλλοι «ειδικοί» για να στήσουν ένα καλό ελληνικό δημόσιο και κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, κάνοντας ότι δε γνωρίζουμε πως κι αυτοί την ίδια ακριβώς αποστολή με τους Γερμανούς έχουν.
Άντε να εξασφαλίσουν κι ότι κάποιες προμήθειες του Δημοσίου θα γίνονται πλέον από εταιρείες γαλλικών συμφερόντων, για να στηρίξουν την πατρίδα τους και με άλλο τρόπο.
Η οικονομία δεν έχει σύνορα. Εμείς μπορεί να γίναμε φτωχομπουρδέλο για να πηδάνε οι εργοδότες, αλλά το σίγουρο είναι ότι βάρδιες θα κάνουν και «κορίτσια» από όλη την Ευρώπη.
Και Γάλλοι εργαζόμενοι θα υποστούν μειώσεις μισθών και Γερμανοί και Αυστριακοί και, γιατί όχι, Φιλανδοί. Η ειρωνεία είναι ότι θα τις υποστούν στην Ελλάδα ενώ θα εργάζονται στη Γερμανία και την Αυστρία που είναι περήφανες για τις ισχυρές οικονομίες τους.
Οικονομίες που θα ισχυροποιηθούν ακόμη περισσότερο, καθώς η μείωση του εργατικού κόστους μέσω της Ελλάδας, θα αυξήσει τα κέρδη των επιχειρήσεων. Εν ολίγοις, η «ευημερία των αριθμών και η εξαθλίωση των εργαζόμενων» θα βρει εφαρμογή σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, απλώς εμείς θα κάνουμε τη λάντζα.
Η αλήθεια είναι ότι το πείραμα που πραγματοποιείται στην Ελλάδα, θα αποκαλύψει πολλές εκπλήξεις. Πίστευα ότι η «ανταγωνιστικότητα» θα μετέτρεπε την Ελλάδα σε μία Κίνα ή Βουλγαρία όπου θα υπήρχαν θέσεις εργασίας, αλλά για σκλάβους που θα δούλευαν για ένα κομμάτι ψωμί.
Τελικά τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα. Η επένδυση των ξένων κεφαλαίων θα περιορίζεται στην έναρξη λειτουργίας ενός γραφείου όπου θα στεγάζεται το «παράρτημα». Εν ολίγοις και κερατάδες και δαρμένοι. Πρόκειται για πραγματικό άθλο ανικανότητας και ηλιθιότητας. Και πάλι, εύγε!
Για τους Αγγλομαθεις,διαβαστε το link:
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://bit.ly/wuyz9u
Αν και κάνεις την τρίχα τριχιά να σου πω ότι αυτό το συστηματάκι μπορούσε ο εργοδότης να το κάνει εδώ και χρόνια με οποιαδήποτε πρώην ανατολική χώρα νυν μέλος της Ευρωζώνης. Δεν υπήρχε ανάγκη να εξαθλιωθεί η Ελλάδα για να το εφαρμόσουν. Ίσα ίσα που για να έχει παράρτημα εδώ μια ξένη εταιρεία δε θα έχει το προνομιακό φορολογικό΄καθεστώ της Βουλγαρίας π.χ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάτι άλλο συμβαίνει λοιπόν.
Να οργανωθούν λοιπόν οι Γάλλοι και να μποϋκοτάρουν την εταιρεία αυτή.
Επίσης να σου πω ότι πολλές εταιρείες, και κυρίως μεταφορικές, έχουν μεταφέρει το στόλο και τις επιχειρήσεις τους στη γειτονική Βουλγαρία. Κόστος 90 ευρώ το χρόνο. Γραφείο; το γραφείο του λογιστή ή μια οποιαδήποτε διεύθυνση, μπορει΄και χωράφι. Σύγκριση με το ελληνικό κόστος; ... όσοι έχετε επιχειρήσεις απλώς ξέρετε.
προνομιακο το φορολογικο καθεστως της Βουλγαριας...
Διαγραφήελαχιστα τα εξοδα για τους επιχειρηματιες...
πολυ χαμηλοι μισθοι για τους εργαζομενους...
Τωρα δηλαδη ολα τα παραπανω ειναι παραδειγμα προς μιμηση??
Τι ειναι η αναπτυξη,π@@σα να την μετραμε ποιος την εχει μεγαλυτερη(για ποιον ειναι η αναπτυξη)??
Τι κερδιζει τελικα ο Βουλγαρος εργαζομενος απο τη "χωρα προτυπο ανταγωνιστικοτητας"??
W.T
*Ενας που δεν εχει επιχειρηση...
...και χεστηκε για την αναπτυξη ΤΟΥΣ,αν ειναι να βασιστει στην απληρωτη εργασια του...
@Ανώνυμε:
ΔιαγραφήΑυτό που λες δεν υσχίει. Ακόμη και αν κάποιος δήλωνε σαν έδρα της επιχείρησης του την Βουλγαρία π.χ., για τις εν Ελλάδι δραστηριότητες της θα ήταν υποχρεωμένος να καταβάλει την ελληνική ΕΣΣΕ.
Αυτό βέβαια έχει να κάνει λιγότερο με την κοινοτική νομοθεσία και πολύ περισσότερο με την δύναμη του συνδικαλιστικού κινήματος...
Aνωνυμε, W.C, (μαλλον), αν κρινω απο τα πολυ...περιγραφικα παραδειγματα που χρησιμοποιεις και που δεν χρειαζονται ολα αυτα για να τεκμηριωσεις
Διαγραφήο τι θελεις να πεις!
Τσπ σου απαντησε ο ΤRASH, που καλυψε κι εμενα.
Κατανοητη η ενσταση σου για τα ...περιγραφικα παραδειγματα,αν και δεν συμμεριζομαι την τοση ευαισθησια,
Διαγραφήαλλα ο ανωνυμος ειναι διαφορετικο ατομο απο εμενα τον...W.C :)
Sorry! Mπερδεψαμε τους ανωνυμους τοτε και τους..WT με τα ..WC! :)
ΔιαγραφήBλεπετε τι γινεται οταν εσεις οι αναγνωστες δεν βαζετε ενα nick!
Tσπ δεν εχει να κανει με δικες μου ..ευαισθησιες, αλλα με τους κανονισμους του blog για τον σχολιασμο!
Ανωνυμε(βαλε ενα nick)
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν εγραψα εγω το αρθρο, απλα εγινε αναδημοσιευση. Σιγουρα δεν περιμεναν την υποβαθμιση των εργασιακων σχεσεων στην Ελλαδα και μονο, εφ οσον, οπως λες, μπορουσε εδώ και χρόνια να ειχε εφαρμοστει πανω στο μοντελλο οποιαδήποτε πρώην Ανατολικής χώρας και νυν μέλους της Ευρωζώνης!
Ομως δεν νομιζεις οτι το γεγονος αυτο εντασσεται στη προσπαθεια του κεφαλαιου για ολο και μεγαλυτερη υποβαθμιση χωρων συμπεριλαμβανομενων και αυτων εκτος των οριων του πρωην ανατολικου μπλοκ;
Φυσικα η απαντηση σε ολα αυτα ειναι οτι (και) οι Γαλλοι θα πρεπει να οργανωθούν συνδικαλιστικα και να μποϋκοτάρουν ως καταναλωτες την εταιρεια.
Εγω παντως τετοια φαινομενα τα βλεπω στα πλαισια ...πειραματων που κανει το κεφαλαιο, κατι σαν τεστς αντοχης στις αντιστασεις των λαων.
Σε οσους πιασει, γιατι τους ενοχλει η πιθανοτητα να διαλυσουν κι αλλες οικονομιες;
-Ελεγα και εγώ να μην έχω δεύτερη σερί μέρα στο fadom την ίδια ανάρτηση με το Γλόμπινγκ, αλλά με πρόλαβε η Elva :D
ΑπάντησηΔιαγραφή-Ενα πολύ ωραίο σχόλιο για την ανάρτηση, είδα στον Αντώνη:
"Τελικά θα γίνουν όλοι Έλληνες!"
-Και το αστείο της υπόθεσης είναι πως υπάρχει ήδη και η ακριβώς αντίστροφη νομοθεσία. Αυτή δηλαδή που επιτρέπει σε μία γαλλική εταιρεία να πληρώσει σε έναν έλληνα εργαζόμενο στην Γαλλία, την συλλογική συμβαση της ...Ελλάδας! Προφανώς (τώρα που το σκέφτομαι) έχουμε "ερμηνεία" του ίδιου ακριβώς νόμου. Βρήκαν τρόπο οι εργοδότες να πληρώνουν οπουδήποτε στην ΕΕ, τον χαμηλότερο μισθό που υπάρχει σε χώρα-μέλος της.
ΤRASH
ΔιαγραφήΣωστο, δυστυχως, το σχολιο που ειδες στου Αντωνη και προς αυτη τη κατευθυνση βλεπω κι εγω οτι κινειται το απανταχου κεφαλαιο.
Αυτο που λες με τις νομοθεσιες ξενων εταιρειων που πληρωνουν διαφορετικους μισθους αναλογα την εθνικοτητα των υπαλληλων τους, ισχυει εδω και καιρο στις εταιρειες ΙΤ, οι οποιες φερνουν υπαλληλους απο την Ινδια π.χ στο κλαδο αυτο και τους πληρωνουν πολυ λιγοτερα χρηματα απ ο τι τις αλλες εθνικοτητες! Τα αφεντικα κανουν τη δουλεια τους και τα εχουν σκεφτει πολυ καλα, εμεις ειμαστε τα θυματα που τα δεχομαστε ολα!
Πρωταρχική είναι η σωματική μας ακεραιότητα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα ταξιδεύατε ποτέ ένα τετράωρο ταξίδι (π.χ. Αθήνα - Μπέλφαστ, ή Αθήνα - Βαρκελώνη με την Ryanair) σε τέτοια θέση;
Και αν ναι, πως θα κατεβαίνατε από το αεροπλάνο;
Το ωραίο είναι ότι όλα τα κάνουν με πρόσχημα τη μείωση του κόστους (και καλά!) Έτσι μας σερβίρουν! Έτσι θα πουν ότι μειώσανε το λειτουργικό κόστος για να ρίξουμε 1-2 ευρώ τα εισιτήρια! Ετσι στήνουν την εικονική εταιρεία με έδρα την (φτηνή πλέον) Ελλάδα!
Ταυτόχρονα σου βγάζουν αυτά τα εξωφρενικά καθίσματα, ρίχνοντάς σου την ευθύνη της επιλογής.
Το σχέδιο της Ryanair ειναι να προσφέρει αυτου του ειδους τις “θεσεις” για μόνο τέσσερις λίρες ανά ορθιο επιβατη. Πως ομως αναμενεται να βγαλει το κοστος για αυτες τις θεσεις? η απαντηση ερχετε με την χρεωση ολων των επιβατων που θελουν να χρησιμοποιηησουν την τουαλέτα του αεροσκάφους. Η Ryanair θα δοκιμασει το σχεδιο με τις ορθιες θεσεις στις αρχες του επομενου ετους, περίπου την ίδια στιγμη που θα παρουσιάσει και το συστημα για την πληρώμη στις τουαλέτες.
Ωραία "κόλπα" ε;
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΔιαγραφήΕδώ η διαδρομή Αθήνα – Άνω Λεστινίτσα με το ΚΤΕΛ είναι πιο άνετη και προπαντός σίγουρη.
Διαγραφή(η γνωστή σκηνή με τον Παντελή Ζερβό και τον Ορέστη Μακρή στο λεωφορείο της εποχής προς Άνω Λεστινίτσα, από την ταινία "Η κυρά μας η μαμή")
spiral
ΔιαγραφήΟχι βεβαια! Ποιος αντεχει να ταξιδεψει σε τετοια θεση εστω και για 2,3 ωρες; Ουτε ο..Τιραμολας! :) Μαλλον θελουν να ..προωθησουν και το επαγγελμα των ...φυσιοθεραπευτων, παραλληλα! :0
Tσπ κατι τετοιες εταιρειες εχουν ασχημη φημη και δεν πιστευω οτι τα σχεδια τους θα πιασουν! Καλο ειναι παντως ο κοσμος να τις μπουκοταρει και να τους το στειλει εγγραφως κιολας να μην εχουν αμφιβολιες για τις τσιγκουνικες επιλογες καποιων στελεχων τους που δεν θα δισταζαν να βαλουν τους επιβατες και στο φτερο αν μπορουσαν προκειμενου να βρουν οικονομικες λυσεις για τα..αφεντικα τους!
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΔιαγραφήΆντε... πάμε καλά... σε λίγο θα φτιάχνονται και τα iphone στην Ελλάδα.... Αρχοντιά...
ΑπάντησηΔιαγραφήRocean
ΔιαγραφήΠολυ καλα, δε λες τιποτα..Παντως και να κατασκευαζονται, τα iphone (στην Ελλαδα), δε προβλεπεται να ειναι φθηνοτερα.
Αλλωστε τι να αγορασει κανεις με μισθους τυπου...Βουλγαριας; :(
για οποιον εχει ...ακρεs μεσω γνωστων στο παρισι,τα πραγματα εκει ειναι ενα καζανι που βραζει ολο και περισσοτερο...
ΑπάντησηΔιαγραφήτελικα απο αλλου θα ξεκινησει το ντομινο μαλλον.....
μητσο
ΔιαγραφήΠαντου τα παντα, ετσι οπως γιναμε. Παγκοσμιοποιηση και στη μιζερια!
Ας ξεκινησει το..ντομινο, κι ας ειναι κι απo τη ..Βουλγαρια, που λεει ο λογος.Μηπως κι εκει δεν εχουν ολους τους λογους για να ξεσηκωθουν;
Κάθε μέρα που περνάει, όλο και πιο πολλοί αντιλαμβάνονται ότι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ είναι συστημική η κρίση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι είναι απολύτως φυσικό η κρίση να αφορά τους εργαζόμενους, όπου γης.
faro
ΔιαγραφήAχ να γινοτανε να δουμε καποτε μια κριση μονο για τα αφεντικα! :)
Elva: Δεν ήταν και καλά διατυπωμένο το σχόλιό μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ κρίση ΤΑ ΑΦΕΝΤΙΚΆ αφορά, απλά μπορούν (προς το παρόν) και τη μετακυλύουν στον λαό ...
Εκείνο που χρειάζεται να "δούμε", είναι αυτό. Να μην γίνει αποδεχτή η κρίση από το λαό και να την επιστρέψουμε εκεί που ανήκει !
faro
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταλαβα οτι εννοεις να μη γινει αποδεκτη η κριση απο τον λαο!