Την Δευτέρα 19/11 κατέληξαν σε συμφωνία όλα τα
συνδικάτα στην αεροπορική εταιρεία των Σκανδιναβικών Αερογραμμών (SAS) με την
εργοδοσία. Η συμφωνία περιλαμβάνει μειώσεις μισθών, αύξηση του ορίου
συνταξιοδότησης, μείωση των συντάξεων και αύξηση των ωρών εργασίας.
Τις προηγούμενες μέρες, η εργοδοσία μέσα από τα ΜΜΕ
ενημέρωσε ότι είτε η εταιρεία θα πάει σε πτώχευση είτε θα πρέπει να γίνουν
περικοπές ύψους 3 δισ. κορωνών. Έτσι απαιτούσε, μείωση μισθών κατά 15% με
παράλληλη αύξηση στις ώρες εργασίας αλλά και παραπέρα αύξηση του ορίου
συνταξιοδότησης καθώς και μείωση των συντάξεων. Οι συμβιβασμένες ηγεσίες των
συνδικάτων στην αρχή έκαναν ότι δεν γνώριζαν...
Εν συνεχεία, δεν κάλεσαν ούτε
μία Γενική Συνέλευση αλλά ζητούσαν να γίνει ...κοινωνικός διάλογος.Ενώ υπήρχε
κλίμα από τους εργαζόμενους για δυναμικές κινητοποιήσεις, τα ρεφορμιστικά
συνδικάτα συμφώνησαν με την εργοδοσία, σε μειώσεις μισθών πάνω από 15%. Για
παράδειγμα, το συνδικάτο των πιλότων συμφώνησε ένας μισθός τον χρόνο και πολλά
επιδόματα να τα παρακρατεί η εργοδοσία προς όφελός της, να αυξηθεί το όριο
συνταξιοδότησης από τα 60 στα 65 να αυξηθούν οι μέρες εργασίας τον χρόνο κατά
15% και να μειωθούν οι συντάξεις μέσω συλλογικής σύμβασης κατά 60%.
Το συγκεκριμένο γεγονός, είναι βέβαιο ότι θα
χρησιμοποιηθεί το επόμενο διάστημα ως προηγούμενο για τους καπιταλιστές σε
ολόκληρη τη Σκανδιναβία, ώστε να γενικευτεί η επίθεση σε όλους τους κλάδους με
σκοπό την μείωση μισθών και την αφαίρεση εργασιακών δικαιωμάτων.
Ιδιοκτήτες σήμερα της εταιρείας είναι κατά 50% τα
κράτη Σουηδίας, Δανίας και Νορβηγίας. Φαίνεται, ότι σκοπός του κεφαλαίου είναι
το πλήρες ξεπούλημα στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Προηγούνται όμως χρονικά τα μέτρα
ώστε να ξεπουληθεί η εταιρεία με τσακισμένα τα δικαιώματα των εργαζομένων.
Για άλλη μια φορά και με τις εξελίξεις στη SAS αποδεικνύεται ότι είναι αναντικατάστατη ανάγκη η ανασύνταξη των ταξικών δυνάμεων για να αποτελούν τα στηρίγματα και την πρωτοπορία στην πάλη των εργατών ενάντια στα μονοπώλια.
Για άλλη μια φορά και με τις εξελίξεις στη SAS αποδεικνύεται ότι είναι αναντικατάστατη ανάγκη η ανασύνταξη των ταξικών δυνάμεων για να αποτελούν τα στηρίγματα και την πρωτοπορία στην πάλη των εργατών ενάντια στα μονοπώλια.
[...] Φαίνεται, ότι σκοπός του κεφαλαίου είναι το πλήρες ξεπούλημα στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Προηγούνται όμως χρονικά τα μέτρα ώστε να ξεπουληθεί η εταιρεία με τσακισμένα τα δικαιώματα των εργαζομένων. [...]
ΑπάντησηΔιαγραφήΔείτε την ταινία του Μάικλ Μουρ: Καπιταλισμός: μια ιστορία αγάπης
Κάπου λέει για τους πιλότους στις αμερικάνικες αερογραμμές εσωτερικού (συνήθως γίνονται από χαμηλού κόστους εταιρείες) ότι οι πιλότοι τους παίρνουν λιγότερα από τον ψήστη χάμπουργκερ, παίρνουν κουπόνια φαγητού για την καντίνα και πολλοί κάνουν δεύτερη δουλειά για να τα βγάλουν πέρα και να αποπληρώσουν το φοιτητικό τους δάνειο που θα αποπληρωθεί ... τ' αγίου φούτσου ανήμερα.
Η εξαγωγή τεχνογνωσίας προς την Ευρώπη από τους πρώτους διδάξαντες Αμερικανούς πάει σχοινί-κορδόνι με μπούσουλα τις επιταγές του αρχιδασκάλου Ρήγκαν.
spiral architect
ΔιαγραφήΦυσικα και παιρνουν μαθηματα απο τους πρωτους διδαξαντες που κανουν ζημια και μετα..θανατον, αν και πιστευω οτι αν ρωτησει κανεις πολλους Αμερικανους θα πουν οτι ο Reagan θεωρείται από την πλειοψηφία των πολιτων ως ένας από τους πλέον πετυχημένους προέδρους τους! Τα.."Ρηγκανόμικς" βεβαια, ηταν σκετη καταστροφή για την εργατική τάξη, αλλα δυστυχως ποιος υπολογιζει τους εργατες σημερα και οχι μονο στις ΗΠΑ...