8 Ιουν 2011

Απεργία στις 15 Ιουνίου: ευκαιρία η αγανάκτιση να γίνει όπλο


Οι μεγάλες συγκεντρώσεις των “αγανακτισμένων” την περασμένη Κυριακή έδωσαν έναυσμα για νέες συζητήσεις και προσεγγίσεις. Κορεσμό έχει προκαλέσει η συζήτηση γύρω απ' τους αγανακτισμένους, ίσως περισσότερο απ' ότι η ίδια η διάθεση του κόσμου να κατέβει στους δρόμους. Εμείς σαν γλόμπερς απ' την αρχή ήμασταν επιφυλακτικοί μ' αυτό το γεγονός, παρ' όλ' αυτά κατεβήκαμε οι ίδιοι να δούμε και να κρίνουμε, και κάναμε κριτική.
Ασφαλώς υπάρχουν ακόμα πολλά τρωτά στην υπόθεση, η έντονη και ύποπτη προβολή απ' τα μεγάλα κανάλια (και ιδιαίτερα απ' το Σκάι), τα λόγια συμπάθειας από διάφορους Πρετεντέρηδες, Θεοδωράκηδες, Πεταλωτές, Σαμαράδες, οι διάφορες φασιστικές/εθνικιστικές φωνές μέσα στα πλήθη, το πρόκριμα του ακομμάτιστου κι ακηδεμόνευτου, το πολιτικό “ξεγύμνωμα” πολιτικών χώρων (π.χ Συν) για να ανακατευτούν με τα πλήθη, το ισοπεδωτικό “όλα τα κόμματα ίδια είναι” (που είναι μια έμμεση παραδοχή του αισχρού “όλοι μαζί τα φάγαμε”) κλπ. Σίγουρα υπήρξαν και ορισμένες φωνές λογικής, αλλά φαίνονται σαν σταγόνες στον ωκεανό. Το ΠΑΜΕ και το ΚΚΕ οργανωμένα προσέγγισαν τον κόσμο και τον κάλεσαν να συμπαραταχτεί μαζί του, ακόμα κι αν δεν συμφωνούν όλοι σε όλα με το ΚΚΕ.

Βεβαίως δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο το τεράστιο πλήθος που μαζεύτηκε στο Σύνταγμα την Κυριακή και είναι ένα στοιχείο, κατ' αρχήν ποσοτικό.
Τώρα πρέπει να περάσει και στο ποιοτικό. Στις 15 του μηνός το ΠΑΜΕ καλεί σε απεργία, παρά την παρελκυστική στάση της πλειοψηφίας (ΠΑΣΚΕ) στη ΓΣΕΕ, η οποία τελικά πήρε απόφαση για απεργία μετά από έντονη πίεση. Θα κατέβουν μαζικά ο κόσμος στους δρόμους τη μέρα της απεργίας; ή ακόμα περισσότερο, θα απεργήσει μαζικά όλος αυτός ο κόσμος; Η πείρα μας λέει ότι όχι, δεν πρόκειται να απεργήσουμε όλοι μαζί και ταυτόχρονα, υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες που παίζουν ρόλο. Το να κατέβω στην πλατεία είναι ας πούμε ένα πρώτο δείγμα ότι θέλω να κάνω κάτι, αλλά μη γελιόμαστε: είναι ακόμα ανώδυνο. Εγώ τουλάχιστον (εγώ ο κομμουνιστής, όχι εγώ προσωπικά) μην περιμένεις να σε χειροκροτάω για κάνα χρόνο τώρα επειδή σηκώθηκες απ' τον καναπέ. Είμαι απαιτητικός απ' τον συμπολίτη, τον συνάδερφο επειδή πρώτ' απ' όλα είμαι απαιτητικός απ' τον εαυτό μου.
Η γενική απεργία είναι επώδυνη για το σύστημα. Αν νεκρώσουν οι χώροι δουλειάς και σταματήσει η οικονομική δραστηριότητα τότε θα φανεί η αξία και η δύναμη των πληθών. Εδώ και πολλά χρόνια και κυρίως με ευθύνη των ηγεσιών της ΓΣΕΕ, την οποία άλωσε το ΠΑΣΟΚ απ' τη δεκαετία του 80, κατάντησαν την έννοια “γενική απεργία” σαν μια φιέστα για ημετέρους. Έκαναν απεργία όσοι είχαν δεμένο το γάιδαρό τους εργασιακά, οι εργατοπατέρες και οι ακόλουθοί τους, απεργίες ανώδυνες τις οποίες εξαργύρωναν οι εργοδότες με αντεργατικά κυβερνητικά μέτρα κάθε τόσο για όφελος δικό τους. Δίκιο έχει ο κόσμος που τους σιχάθηκε, αλλά η απεργία ποτέ δεν έχασε την αξία της σαν όπλο των εργατών.
Καλούμε λοιπόν όσους περνάει ο λόγος μέσα στις “λαϊκές συνελεύσεις” που κάνουν στις πλατείες, να βάλουν καθαρά και σταράτα το ζήτημα της γενικής απεργίας. Το επόμενο βήμα όλων μας πρέπει να είναι ουσιαστικό.

16 σχόλια:

  1. http://kladikoenergeias.wordpress.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είδα ένα παράξενο όνειρο :

    Ανοίγω, λέει, ένα συρτάρι του γραφείου μου για να βρω κάποιο έγγραφο. Ψάχνοντας, προσέχω ένα κιτρινισμένο χαρτί. Πω πω τι γίνεται εδώ μέσα σκέφτομαι…. Πόσον καιρό έχω να βάλω τάξη; Παίρνω το χαρτί και διαβάζω τα εξής:

    “Francis Fukuyama - ιδεολογίες - ιστορία - τέλος - «φιλελεύθερες δημοκρατίες» - Ευρωπαϊκή Ένωση - Bruegel - Πύργος της Βαβέλ - Πλατεία Συντάγματος”

    Αυτά με τον δικό μου γραφικό χαρακτήρα. Πιο κάτω μια παράγραφος σε ακατάληπτη γλώσσα. Δε την έχω γράψει εγώ. Το κείμενο στην ακατάληπτη γλώσσα μου δημιουργεί έναν αόριστο φόβο. Μεταφέρομαι στην Πλατεία Συντάγματος, όπου αγορεύει ο Fukuyama ! Δεν καταλαβαίνω τι λέει αλλά οι άλλοι γύρω μοιάζουν να καταλαβαίνουν. Ξεκινάω να φύγω. Σε λίγο αντιλαμβάνομαι ότι δεν μπορώ, διότι η Πλατεία Συντάγματος βρίσκεται στα έγκατα του «Πύργου της Βαβέλ» του Bruegel …. Ξυπνάω κάθιδρος και με αναπνευστική δυσκολία.

    Αισθάνομαι ότι το όνειρο δεν είναι άσχετο από αυτή την ανάρτηση, χωρίς να ξέρω γιατί. Διαθέτουμε κανέναν ερμηνευτή ονείρων ή κάποιον Ονειροκρίτη της προκοπής, έστω;

    Φιλήμων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αποφασιστηκε και απο τη ΓΣΣΕ η απεργια ή καλει το ΠΑΜΕ για απεργια?Καλα δεν νομιζω οτι εχει μεγαλη διαφορα αλλα για τους τυπους:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λοιπόν, Φιλήμων:
    Τα όνειρα κατα Φρόυντ είναι ψυχικές διεργασίες στο επίπεδο του ασυνειδήτου. Όταν έχουμε κάποιο φόβο ή κάποια επιθυμία, "ανομολόγητη" όπως λέμε, ένα τμήμα της συνείδησης που το επεξεργάζεται και βλέπει ότι συγκρούεται με την τρέχουσα ηθική ή άλλους παράγοντες το στέλνει στο ασυνείδητο. Το ασυνείδητο είναι σαν δεξαμένη που γεμίζει από τέτοιες επιθυμίες ή φόβους (ορμέμφυτα όπως ονομάζονται) και "αδειάζει" μέσα από κάποιες διόδους π.χ το όνειρο. Υπάρχουν διάφοροι μηχανισμοί όμως στο όνειρο που "κωδικοποιούν" το όνειρο, σκεπάζουν το λανθάνον περιεχόμενό του προκειμένου να μη γίνει άμεσα αντιληπτό απ' το άτομο και ξυπνήσει. Υπάρχει π.χ ο μηχανισμός του συμβολισμού. Το συρτάρι, που είναι ένας κλειστός προσωπικός χώρος συμβολίζει το μυαλό σου (υποθέτω). Και το σχόλιό σου σημαίνει "πρέπει να βάλω σε τάξη τις σκέψεις μου".
    Η ακατάληπτη γλώσσα στο χαρτί συμβολίζει τον υπόγειο φόβο σου ότι αυτά που λεν οι κομμουνιστές είναι δυσνόητα κι επομένως φοβάσαι ότι ο κόσμος θα χαλιναγωγηθεί από άλλες ιδεολογίες. Ή ακόμα χειρότερα, φοβάσαι μην παρασυρθείς κι εσύ ο ίδιος (άσχετα αν πιστεύεις ότι δύσκολα παρασύρεσαι) Προφανώς εκφράζεις μια αγωνία, την οποία την εκφράζω κι εγώ για το πώς θα εξελιχτεί το πράμα στις πλατείες.
    Αλέξανδρος Δελάρζ, selfmade ψυχαναλυτής (!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τolis, http://www.gsee.gr/userfiles/file/2011_NEWS_KEIMENA/APERGIES_STASEIS_SILLALHTIRIA/DIAKIRIXEIS-ANAKOINOSEIS/Diakirixi_15-6.pdf

    Το ΠΑΜΕ καλεί για την ημέρα που θα κατατεθεί το νομοσχέδιο για το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, αλλά θα πάει στις 15 κι αυτό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ξερω απλα αυτο το "την ημερα καταθεσης των μετρων" ειναι πολυ υπουλη ημερομηνια.Αν και δεν θα ηταν η πρωτη φορα που το ΠΑΜΕ θα εκανε τετοια κινιση,αν και τις περισσοτερες φορες κατω απο την πιεση αναγκαζεται και η ΓΣΣΕ να ανακυρηξει και αυτη απεργια.πχ στα γιαννενα ειχε γινει πανγιαννιωτικη απεργια οταν γινονταν τα ωραια σκηνικα με την καταλυψη στο δημαρχειο με τα ματ και η ΓΣΣΕ δεν ηθελε να ανακυρηξει απεργια.Ετσι το παμε μαζευει εργαζομενους και πανε ολοι μαζι στο συμβουλιο...Αν ελεγαν οχι σε απεργια θα γινονταν απλα πανελληνιως ρεζιλι οποτε την καταπιαν και αυτη την απεργια:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @Αλέξανδρος Δελάρζ

    Χαχα! Το όνειρο το κατασκεύασα –αλλά σε παραδέχομαι…. Είσαι άσος!

    Ναι, μ΄ αυτό το παιχνίδι εκφράζω μια αγωνία για το πώς θα εξελιχθεί το πράγμα στις πλατείες. Επίσης, έχω πλέον τη βεβαιότητα ότι έχει στηθεί από «κοινωνικούς μηχανικούς» με τη βοήθεια νάρκισσων ηρώων της Ντίσνεϋλαντ (δεν εννοώ τον «Φάντομντακ»…..), και άλλων … «μπελιάδων» που χρόνια τώρα έψαχναν την ευκαιρία να παίξουν «ρόλο» για να νιώσουν ότι πραγματικά υπάρχουν. Δεν κακίζω βέβαια τον άδολο κόσμο που πάει τις Κυριακές. Οι καθημερινές όμως είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικές για ένα έμπειρο μάτι. Και πολύ ανησυχητικές. Τα ίδια μηνύματα παίρνω και από πολύ ψύχραιμους μη-κομματικούς.

    Φιλήμων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

    Radical Desire
    Ο ΣΠΙΘΑ και η προπαρασκευή του ιδεολογήματος της άμεσης δημοκρατίας ΙΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπητέ συνωνόματε Αλέξανδρε επέτρεψε μου να διαφωνήσω με την ψυχαναλυτική ερμηνεία του ονείρου του Φιλήμονα. Όχι τόσο γιατί η εξήγησή σου αυτή καθ' εαυτή δεν είναι σωστή, πολύ πιθανό να είναι, αλλά γιατί περιφρονώ το Φρόυντ και την ψυχαναλυτική σχολή του. Αυτό κυρίως γιατί δίνει κατά την ταπεινή μου άποψη υπερβολικό βάρος στις ερμηνείες με βάση τη σεξουαλικότητα και τον κατακερματισμό του ατομικού ασυνείδητου.

    Έννοιες όπως η "τρέχουσα ηθική" και τα "συμβολα" προσιδιάζουν πολύ περισσότερο στη γραμμή του Γιούνγκ και όχι στη φροϋδική σχολή, διότι είναι έννοιες συλλογικής αντίληψης και προσλαμβάνονται μέσα από συλλογικές εμπειρίες δηλαδή μέσα από τη διαδικασία του εκκοινωνισμού. Ο Φρόυντ δεν δέχθηκε αυτό που ο Γιουνγκ ονόμασε συλλογικό ασυνείδητο και επέμενε στην ανάλυση των στοιχείων ενός ονείρου ένα προς ένα με κριτήριο αυτόνομους συνειρμούς και συναισθήματα του ατόμου.

    Επομένως έχω την εντύπωση πως η ανάλυσή σου είναι περισσότερο γιουνγκική και μάλιστα το ίδιο το όνειρο του Φιλήμονα έχει πολλά στοιχεία που θα μπορούσαν να αντιστοιχούν στις αρχετυπικές μορφές που εισήγαγε ο Γιουνγκ, όπως για παράδειγμα η ιδέα του κομμουνισμού, η ιστορία, το πλήθος στην πλατεία Συντάγματος, ή ακόμα και η ΕΕ. Είναι έννοιες που γίνονται αντιληπτές πρώτα με συλλογικό τρόπο και δευτερευόντως, μετέπειτα, αποκτούν σημασίες που το ίδιο το άτομο τους αποδίδει με βάση τα βιώματά του.

    Αν λοιπόν στο όνειρο του Φιλήμονα ο Φουκουγιάμα και το τέλος της ιστορίας του είναι μια μορφή "απειλής" και "απατεωνιάς" που εισέρχεται σε ένα πεδίο συλλογικής εμπειρίας όπως αυτό της πλατείας Συντάγματος, αυτό δε συμβαίνει (μόνο) εξαιτίας της ενδόμυχης τσαντίλας του Φιλήμονα εναντίον του Φουκουγιάμα. Συμβαίνει κυρίως επειδή η συλλογική (κομμουνιστική) αντίληψη για το Φουκουγιάμα είναι πως είναι "εχθρός" (αρχέτυπο) και επειδή ο Φιλήμονας έχει σημαντικά βιώματα ενστερνισμού αυτής της αντίληψης.

    Από κει και πέρα νομίζω πως πράγματι το όνειρο είναι έκφραση αγωνίας και φόβου αλλά και έντονης επιθυμίας να πραγματοποιηθεί η πολυπόθητη σύγκρουση των αρχετυπικών εννοιών (κομμουνισμός VS φιλελευθερισμός/κπτλσμς) μέσα από τη σύγκρουση των μορφών που τις προβάλουν στο όνειρο (το εγώ/Φιλήμων=κομμουνιστης VS Φουκουγιάμα).

    Άντε νομίζω όλοι αυτό θέλουμε εδώ πέρα! Το Συνταγμα να παει απεργια και ο Φουκουγιάμα στη Φουκουσίμα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ε ρε Φιλήμονα, κι εγώ έθαβα τσάμπα το Φρόυντ τόση ώρα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Χαχαχαχα! ανεξαρτήτως σχολής λοιπόν, νομίζω μια χαρά ερμηνεύουμε όλοι μας ανύπαρκτα όνειρα. Alex δεν γνωρίζω για τον Jung ευχαρίστως θα δεχόμουν κάποιο λινκ να μάθω γι' αυτόν :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΟΛΟΙ λοιπον στην απεργια με το ΠΑΜΕ να βουλιαξουν οι δρομοι απο πληθος ταξικα συνηδειτοποιημενους πολιτες.Μονο που οι κομμουνιστες και το ΠΑΜΕ εχουν μια πολυ σοβαρη δουλεια μεχρι τις 15:Να μαζεψουν οσο περισσοτερο κοσμο γινεται απο το συνταγμα να κανουν συζητησεις με τους ανθρωπους αυτους γαι να μετατραπει η πορεια σε πραγματικη λαοθασσα,να πετυχει η απεργια.Αληθεια τι ωρα θα γινει;Αν ειναι απογευμα μπορουμε να παμε συνταγμα να δουμε τοσο τις αντιδρασεις των παρευρισκομενων οσο και το κατα ποσο θα μεταδωσουν την κινηση αυτη τα καναλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Οι απεργιες δεν αρχιζουν με την πορεια ΑΛΛΑ με την περιφρουριση της απεργιας.Ενδεικτικο της καταστασης θα ειναι το ποσοι δεν θα πανε για δουλια.Σιγουρα το να ειναι ολοι στην πορεια ειναι βασικο αλλα για να ειναι επιτυχημενη μια απεργια πρεπει να μην δουλευει ΚΑΝΕΙΣ:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. (Μόνο το τελευταίο ήξερα ήδη, τα άλλα τα βρήκα τώρα)

    http://www.misraimmemphis.gr/pdf/Carl%20Gustav%20Jung.pdf

    http://webspace.ship.edu/cgboer/jung.html

    Κι εδώ μια σχετική διατριβή 200 σελίδων στο Freie Universitat Berlin: http://www.diss.fu-berlin.de/diss/servlets/MCRFileNodeServlet/FUDISS_derivate_000000003730/jay_sherry_complete.pdf

    Δυστυχώς ο κύριος Γιουνγκ φέρεται να είχε τοποθετηθεί εναντίον του υπαρκτου Σοσιαλισμού αλλά ευτυχώς και εναντίον της αστικής τάξης και του αστικού έθνους. Πάντως οι τοποθετήσεις του δεν έχουν πολιτικό περιεχόμενο αλλά κυρίως ανθρωπολογικό.

    Σε κάθε περίπτωση απλώς προτιμώ τη σκέψη του από του Φρόυντ γιατί όπως και να το κάνουμε δεν μπορούν όλα τα όνειρα να κρύβουν πίσω τους ένα φαλλό ή τη μαμά μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @Alex

    Σε συγχαίρω κι εσένα για την γιουνγκιανή ερμηνεία σου. Άψογη!
    Εντελώς μεταξύ μας, σε γενικές γραμμές κι εγώ προτιμώ τον Γιουνγκ παρά τις ατελείωτες αντικομμουνιστικές παπαριές του…
    Το «δίδαγμα» του «ονείρου/εφιάλτη» το δίνει ο ….
    Ανώνυμος ...
    «ΟΛΟΙ λοιπον στην απεργια με το ΠΑΜΕ να βουλιαξουν οι δρομοι απο πληθος ταξικα συνηδειτοποιημενους πολιτες.»

    Συνεπικουρούμενος από τον Τόλη….

    Φιλήμων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Για ένα περίεργο λόγο βρέθηκα ξαφνικά να συμφωνώ απόλυτα με ...Τροτσκιστές (εδώ να δεις ψυχανάλυση που χρειάζεται). Παραθέτω το κείμενο http://avantgarde2009.wordpress.com/2011/06/06/%CF%83%CF%85%CE%BC%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%AD%CF%87%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5-%CF%83%CE%B1%CE%BD-%CE%AC%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%B1-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B2%CE%BB%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%B6%CF%8C/ και εφιστώ την προσοχη στα πολύ ενδιαφέροντα σχόλια, όσο και σε μία ανατριχιαστική κατ'εμέ καταγραφή: http://www.pamet.gr (Πατριωτικό Μέτωπο-ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΡΟΥΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ)
    Κατά τα άλλα, σίγουρα στην απεργία θα ξεχωρίσει για μία ακόμη φορά η ήρα από το στάρι....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάθε χρήστης μπορεί να σχολιάσει στο γλόμπινγκ αφού επιλέξει διακριτικό ψευδώνυμο για αποφυγή συγχίσεων είτε με λογαριασμό Google είτε με τη χρήση της υπηρεσίας openID είτε με την απλή επιλογή ονόματος χρήστη.
Προσβλητικά ή υβριστικά σχόλια για συντάκτες ή σχολιαστές θα διαγράφονται. Δεν ενθαρρύνεται η χρήση υβριστικών λέξεων ή εκφράσεων.
Ο σχολιασμός γίνεται με το ελληνικό αλφάβητο και με μικρά γράμματα

Οι διαχειριστές έχουν τη δυνατότητα να προβαίνουν σε διαγραφή σχολίων που δημιουργούν σκόπιμη ή μη σύγχιση και απομάκρυνση από το θέμα της ανάρτησης.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...