21 Οκτ 2011

Η νέα χρεοκοπία του αναρχισμού και ο παρακρατικός του ρόλος


Ένα καινούριο στοιχείο που ανέδειξαν οι μέρες είναι το σύγχρονο παρακράτος. Οι απόγονοι των ταγματασφαλιτών φέρουν πια κεφαλαίο Α μέσα σε κύκλο, συνδέονται μέσω υπόγειων διαδρομών και εν αγνοία τους πολλές φορές με την κρατική ασφάλεια, με φασίστες οργανωμένους στο ΛΑΟΣ, με χρυσαυγίτες, όλοι ασύνδετοι ευθέως μεταξύ τους αλλά κάτω από ένα “ενιαίο καθοδηγητικό κέντρο” την κρατική ασφάλεια, το βαθύ κράτος που αυτή την περίοδο είναι υπό την εποπτεία του χουντοΠΑΣΟΚ. Είναι ενδεικτική η αλλαγή της ηγεσίας της ΕΛΑΣ δυο-τρεις μέρες πριν τη 48ωρη, είναι ενδεικτικός ο εξοπλισμός των κουκουλοφόρων με γκλομπς, κρότου-λάμψης και δακρυγόνα, είναι ενδεικτικό το σπάσιμο-κάψιμο γραφείων του ΚΚΕ στην ανατολική Θεσσαλονίκη (Τούμπα, Τριανδρία, Χαριλάου), είναι ενδεικτική η ανάρτηση εμετικών αντιεξουσιαστικών ανακοινώσεων στο ασφαλίτικο indymedia, είναι ενδεικτική η χυδαιότατη αστική αρθρογραφία με τις γνωστές ειρωνίες περί των αποκαταστάσεων και μνήμες εμφυλίου, όπως επίσης είναι ενδεικτικές οι γελοίες ανακοινώσεις του φασιστοΛΑΟΣ και του αρχικαραγκιόζη Αϊβαλιώτη με τις πανηλίθιες εξυπνάδες του.

Η ταξική αναφορά όλου αυτού του άμορφου ιδεολογικοπολιτικού χυλού είναι ο συνδυασμός του μικροαστικού ατομικισμού και του αντιδραστικού ρόλου του λούμπεν προλεταριάτου, άνθρωποι δηλαδή που είτε εκφράζουν το πιο ακραίο, περιθωριακό τμήμα των μικροαστών, κατεξοχήν κοινωνικός χώρος που πολιτικά υιοθετεί τον εθνικισμό και το ρατσισμό, το πιο εύκολο ιδεολογικό καταφύγιο γι' αυτούς, είτε τον ατομικιστικό αναρχισμό , το “δεν ανήκω σε κανέναν, δεν με εξουσιάζει κανένας”. Η λούμπεν εκδοχή των αναρχοφασιστοειδών είναι ακριβώς εκείνο το αξιολύπητο τμήμα της εργατικής τάξης που έχει περάσει στο περιθώριο, έχει απωλέσει κάθε ίχνος κοινωνικής συνείδησης, υπερβαίνει κάθε ηθική και καταφεύγει στον απόλυτο μηδενισμό. Οι άνθρωποι αυτοί είναι οι σύγχρονοι απόγονοι του εγκληματία Νετσάγεφ, ικανοί να πουλήσουν και τη μάνα τους για ένα χαρτζιλίκι ή έστω μια ψυχολογική επιβεβαίωση της ισχύος τους δια της τυφλής βίας. Ανάλογα με την περίσταση, με την ίδια άνεση θα γινόντουσαν αναρχικοί, αντιεξουσιαστές, τοπικιστές, εθνικιστές, ρατσιστές, ακραίοι σωβινιστές και απομονωτιστές, όλ' αυτά σε διάφορα κοκτέηλ με διάφορες, ανάλογα με την ιστορική φάση, δόσεις. 

Ο αναρχισμός που ξεκινάει από καθαρά ηθικά κίνητρα, μια παιδαριώδης προσπάθεια τεκμηρίωσης της οργής απέναντι στην αδικία, είναι έρμαιο στις επιρροές από ο,τιδήποτε, άλλωστε δεν μπορεί να τεκμηριωθεί σοβαρά η προσωπική βία ως ατομική απάντηση στην κοινωνική αδικία. Με κοινό παρονομαστή την βία κατα προσώπων, είναι στην πραγματικότητα ένα “ιδεολογικό” κέλυφος της εγκληματικότητας. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που, διάφορα αναρχοειδή, φασιστοειδή, συνδεσμίτες, περιθωριοποιημένες κοινωνικές ομάδες κάθε είδους, χωρίς καμμιά δυσκολία μπορούν να μπουν στην υπηρεσία καταστολής του λαϊκού κινήματος επειδή ακριβώς χάνουν κάθε ηθικό στήριγμα για τις πράξεις τους, όπως το λέμε λαϊκά δεν έχουν πια τσίπα. Το αστικό βαθύ κράτος, που γνωρίζει πολύ καλά αυτές τις λεπτές κοινωνικές αποχρώσεις και το ρόλο τους, μπορεί να τα αξιοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο, να τα οργανώσει υπόγεια, να τα συντονίσει μέσα από ένα αόρατο σχέδιο και να διαλύσει το οργανωμένο κίνημα. Η ιδεολογική διαστρέβλωση της πραγματικότητας, την οποία διαδίδουν σε όλο τον κόσμο οι ΜΜΕ πολυεθνικές σχετικά με τα χτεσινά γεγονότα είναι ότι πρόκειται για “συγκρούσεις ανάμεσα σε διαδηλωτές”. Η ταξική αλήθεια είναι ομάδες έως και 500 το πολύ αναρχοφασιστών, εξοπλισμένοι από την ελληνική αστυνομία επιτίθενται σε συγκεντρωμένο πλήθος 100.000 διαδηλωτών, εργαζομένων και άλλων λαϊκών στρωμάτων με περιφρούρηση, με σκοπό να τους διαλύσουν και στην ανάγκη να προκαλέσουν θύματα.
Οι εργάτες, οι άνθρωποι που δεν έχουν άλλη περιουσία εκτός απ' τα χέρια τους, που αναγκάζονται να ζήσουν κάτω από άθλιες συνθήκες δουλειάς σε καθεστώς τρομοκρατίας, εκφοβισμού, που προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα με τα τρεις κι εξήντα και τη φοροληστεία, που έχουν φιλότιμο, μπέσα, βοηθάν και δείχνουν αλληλεγγύη στο συνάδελφο, που κάνουν βήματα στη συνείδησή τους και παλεύουν αξιοπρεπέστατα για τα δικαιώματά τους, είναι άνθρωποι από άλλη πάστα. Κι αν το πάρουμε από ηθική άποψη , η ηθική τους ανωτερότητα διαλύει κάθε μικροαστική και λούμπεν αθλιότητα. Το εργατικό και λαϊκό κίνημα είναι ο οδοστρωτήρας που κάνει σκόνη κάθε τέτοια αντίληψη και πρακτική.
Η γελοιοποιημένη πια μάσκα του V for Vendetta έπεσε, το έργο ήταν μάπα. Οι επίγονοι του Μπακούνιν έδειξαν για ακόμα μια φορά το αντιδραστικό τους ρόλο, ξανά και ξανά από τότε που για πρώτη φορά ηττήθηκαν στην Πρώτη Διεθνή απ' τον Μαρξ. Και θα χάνουν πάντα, γιατί δεν είναι παρά εργαλείο στα χέρια της αστικής τάξης που αργοπεθαίνει, η βαλβίδα εκτόνωσής της.  

9 σχόλια:

  1. Καταπληκτικο κειμενο και με βρισκει συμφωνο μεχρι κεραιας.

    Ισως χρησιμοπιησω και μερη του σε συζητησεις αφου συμπυκνωνεις λεκτικα πολλες σκορπιες σκεψεις που ειμαι σιγουρος οτι εχουμε κανει πολλοι..

    Σε ενα μονο δεν εχω καταληξει και προβληματιζομαι απο χθες.
    Ιδεολογικα παλευουμε εναντια στην κουκουλα και την ηθικη-πολιτικη-ιδεολογικη-αγωνιστικη απομονωση της και χρεοκοπιας της.

    Ειδαμε ομως οτι η ζημια εγινε.Συναγωνιστες τραυματιστηκαν, κοσμος τρομοκρατηθηκε και χαθηκε και το αισθημα ασφαλειας(που επιδιωκαν μικροαστικα στρωματα στα πρωτα βηματα ριζοσαστικοποιησης τους) σε κοσμο που ηρθε πρωτη φορα μαζι μας

    Αρκει η ιδεολογικη μονο παλη?
    Ειμαι της γνωμης οτι ο χωρος της κουκουλας πρεπει να τσακιστει σε ολα τα επιπεδα πλεον.

    Αν εχεις καποια θεση-γνωμη θα ηθελα να την δω
    Ομολογω οτι η υπομονη και η ψηχραιμια μου εχει εξαντληθει απεναντι τους να και νιωθω οτι αυτο ηθελαν τελικα οι εγκεφαλοι που καθοδηγουν τους ανεγκεφαλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν νομίζω πως είναι σκόπιμο να μπούμε σε "συμμοριτοπόλεμο". Αυτοί άλλη δουλειά δεν κάνουν, και σαν λούμπεν είναι και πολύ καλύτεροι από εμάς σε αυτού του είδους την αντιπαράθεση.
    Πάντως οι "πανυγιρισμοί" τους για την "νίκη" τους, είναι αποκαλυπτικοί. Εάν το θέμα τους ήταν να μπουν μπροστά από την βουλή, τότε καθαρά στρατιωτικά είναι χαμένοι αφού δεν τα κατάφεραν.
    Εφόσον όμως, ο σκοπός τους ήταν εξαρχής να ανοίξουν όσα περισσότερα κεφάλια μπορούσαν, θεωρούν τους εαυτούς τους νικήτές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. To κείμενο αντιπαρατίθεται με τον αναρχισμό σε ιδεολογική βάση. Δεν θα γίνουμε τραμπούκοι να μπαίνουμε στις καταλήψεις και στα στέκια τους, απλά επισημαίνουμε το πόσο επιρρεπής είναι ο χώρος στον ασφαλιτισμό. Το κομμουνιστικό κόμμα νέου τύπου είναι πραγματική επαναστατική οργάνωση με συγκεκριμένες αρχές και δομή που δυσκολεύει να μπουν μέσα αληταράδες.
    Το ΚΚΕ τη συγκεκριμένη επίθεση θεωρεί ότι την έκαναν ομάδες παρακρατικές ομάδες που βρήκαν εύκολο το ιδεολογικοπολιτικό κέλυφος του αναρχισμού.
    Υπάρχουν καλά παιδιά και τίμιοι άνθρωποι ανάμεσά τους, υπάρχουν πιτσιρικάδες που παρασύρονται και υπάρχουν εγκληματίες, αλήτες και ασφαλίτες ανάμεσά του που έχουν τον έλεγχό τους.
    Πρέπει να αντιπαρατεθούμε μαζί τους σε ιδεολογικό επίπεδο όσους μπορούμε να τους βοηθήσουμε να καταλάβουν το πόσο επικίνδυνος είναι ο χώρος τους και όταν μπορέσουμε να ξεσκεπάσουμε τα παρακρατικά καθάρματα που επιτίθενται σε αθώο κόσμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η λύση στο πρόβλημα είναι φοβάμαι μακροχρόνια και επίπονη.Το σύστημα έτσι όπως διαμορφώνετε θα παράγει συνεχώς αυξανόμενο αριθμό λούμπεν προλετάριων.Η λύση είναι η πολυμέτωπη δράση σε επίπεδο ταξικών αγώνων , αλλά και σε πολιτισμικό επίπεδο με σκοπό την ενσωμάτωση μέσω του πολιτισμού και της ταξικής συνείδησης όσο μεγαλύτερου μέρους απο αυτούς είναι δυνατόν να ενσωματωθούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. http://www.enet.gr/?i=arthra-sthles.el.home&id=319881

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εγώ είμαι της γνώμης πως ίσως και να υπήρχαν κάποια αναρχοαυτόνομα άτομα τα όποια να παρασύρθηκαν από τον παρακρατικό μηχανισμό.Ίσως αυτά τα άτομα να αποτελούν δεκανίκι του παρακράτους χωρίς να το γνωρίζουν.Ισως υπήρχαν και γιαλαντζί αναρχικοί που δεν ξέρουν καν τι πάει να πεί αναρχισμός.Οι ιδεολογικά αναρχικοί νομίζω ότι δεν έχουν κάποια σχέση με αυτό γιατί πολύ απλά ποτέ δεν θα χτυπούσαν αθώο κόσμο πόσο μάλλον εργατόκοσμο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οι σημερινοι αναρχικοι ειναι ρεφορμιστες στην ουσια, οπως σωστα ισχυριζεται ο Τακης Φωτοπουλος στο τελευταιο αρθρο του. Δεν αγωνιζονται εναντιον του συστηματος, αλλα κανουν αγωνα για περισσοτερα δικαιωματα. Προσπαθουνε να βελτιωσουν το συστημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ρε παιδιά ολα καλά και συμφωνω στα περισσότερα αλλα είναι δυνατών να μιλάμε για ανθρώπους του καρατζαφέρη? μου ακούγετε τουλάχιστον αστείο δεν νομίζω πως έχει ανάγκη το κόμα να απο παλιά κλισε τύπου μας κυνηγάει η κακιά δεξιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. δεν ειναι καθόλου κλισέ ανώνυμε ... απλά οι τύποι δεν κρατάνε ούτε τα προσχήματα στην προσπάθειά τους να καταστήλουν το λαικό-εργατικό κίνημα και ενώ πριν λίγα χρόνια "προσέχανε" λίγο,τώρα από την πρεμούρα τους ξεβρακώνονται και γίνεται ολοφάνερη η δράση τους...το κακό είναι ότι τραβάνε και παιδια που δεν ξέρουν που να κατευθύνουν την οργή τους και αυτό πρέπει να μη ντο βγάζουμε απ΄οτο μυαλό μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάθε χρήστης μπορεί να σχολιάσει στο γλόμπινγκ αφού επιλέξει διακριτικό ψευδώνυμο για αποφυγή συγχίσεων είτε με λογαριασμό Google είτε με τη χρήση της υπηρεσίας openID είτε με την απλή επιλογή ονόματος χρήστη.
Προσβλητικά ή υβριστικά σχόλια για συντάκτες ή σχολιαστές θα διαγράφονται. Δεν ενθαρρύνεται η χρήση υβριστικών λέξεων ή εκφράσεων.
Ο σχολιασμός γίνεται με το ελληνικό αλφάβητο και με μικρά γράμματα

Οι διαχειριστές έχουν τη δυνατότητα να προβαίνουν σε διαγραφή σχολίων που δημιουργούν σκόπιμη ή μη σύγχιση και απομάκρυνση από το θέμα της ανάρτησης.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...