Ύστερα απο προτροπή της/του Καλαβέρα και άδεια του συγγραφέα, ανεβάζω ένα ενδιαφέρον σχόλιο του Peripeton πάνω στην συγκεκριμένη δημοσίευση .(Το έβαλα όπως ακριβώς ήταν στο blog μου, δεν ήθελα να επέμβω.)
Με αφορμή τα πρόσφατα γεγονότα, κάποιες σκέψεις μου με βάση τις εμπειρίες μου σε άλλες χώρες που έζησαν την λαίλαπα του νεοφιλελευθερισμού.
Είναι εκπληκτικό πως τα λόγια που ακούω από φασίστες και ΜΜΕ, μέχρι μετριοπαθείς ανθρώπους και ακόμη κι αρκετούς αριστερούς είναι ΑΚΡΙΒΩΣ τα ίδια που έχω ακούσει σε μεγαλουπόλεις της Λατινικής Αμερικής. Σε χώρες όπου το ΔΝΤ πέρασε και άφησε πίσω του αυτό ακριβώς που θα αφήσει και στην Ελλάδα.
Σε πόλεις λοιπόν όπως η Λίμα, η Μπογκοτά, το Μπουένος Άιρες, το Μεξικό, επίσης δεν μπορείς να κυκλοφορήσεις έξω από το σπίτι σου. Επίσης σε σκοτώνουν όχι για μια κάμερα αλλά για ένα ζευγάρι παπούτσια. Επίσης υπάρχουν τεράστιες περιοχές στις πόλεις μέσα όπου κανείς δεν τολμάει να πατήσει ποτέ…κι όταν λέμε κανείς εννοούμε κανείς από τους “φυσιολογικούς” ανθρώπους…αυτούς τους νοικοκυραίους, που κοιτάζουν μόνον την δουλειά τους, τους “φιλήσυχους” ανθρώπους της μεσαίας και ανώτερης τάξης. Όπου κι αν πήγα, σχεδόν κανείς δεν έχει επισκεφθεί αυτές τις περιοχές διότι “ξέρουν ότι θα τους σκοτώσουν”. Σε αυτές τις γειτονιές ζούν “βάρβαροι άνθρωποι” που δολοφονούν για το τίποτα, πού’ναι “βρώμικοι”, που “δεν έχουν πολιτισμό”….
Ω ποία έκπληξις όμως…αυτοί δεν έχουν μετανάστες !! Τότε ποίους φοβούνται; Ποίοι είναι αυτοί οι περιθωριακοί που κάνουν τις πόλεις τους κόλαση και που δεν αφήνουν τους φιλήσυχους πολίτες στην ηρεμία τους. Τι κοινό έχουν με τους δικούς μας “βάρβαρους” που σε κάνουν “να μην μπορείς να κυκλοφορείς στην ίδια σου την πόλη”;
Κοινό σημείο αποτελεί η φτώχεια τους· εξαθλιωμένοι, παραπεταμένοι από την κοινωνία και το κράτος σε περιοχές απροσπέλαστες “ασχημαίνουν τις πόλεις μας και τις κάνουν ανασφαλείς”.
Κι αυτές οι πόλεις πριν 30-40 χρόνια ήταν σαν την παλιά Αθήνα που πολλοί από εμάς ακόμη θυμούνται. Οι άνθρωποι μπορούσαν να κυκλοφορούν μόνοι τους όποια ώρα της ημέρας ή της νύκτας ήθελαν. Τα παιδιά έπαιζαν μόνα στον δρόμο και η εγκληματικότητα δεν ανθούσε…και ύστερα ήρθε ο νεοφιλελευθερισμός. Η μισή κοινωνία τους εξαθλιώθηκε και ζει εκτός συστήματος, παραπεταμένη στα αζήτητα. Από το άλλο μισό κάποιοι τα κουτσοκαταφέρνουν ενώ το υψηλότερο 5% είναι από τα πλουσιότερα του κόσμου.
Οι Αργεντίνοι και οι Περουβιανοί χρησιμοποιούν ακριβώς τα ίδια λόγια όταν μιλάνε για τους δικούς τους απόκληρους· τους συμπατριώτες τους. Να τους διώξουμε, να τους σφάξουμε, να τους στειρώσουμε. Λες και είναι στο DNA μιας συγκεκριμένης μερίδας ανθρώπων το νά’ναι κανείς φτωχός και απελπισμένος.
Επειδή έχω δει με τα ίδια μου τα μάτια τους ανθρώπους αυτούς, και τους έχω μιλήσει (κάτι που σχεδόν κανείς από τους ντόπιους κατοίκους αυτών των μεγαλουπόλεων δεν έχει κάνει) μπορώ να σας πω ότι είναι εξοργισμένοι, είναι ταπεινωμένοι και ψυχολογικά καταρρακωμένοι. Ψάχνουν μια διέξοδο να βρουν, ένα αυτί να τους ακούσει να αισθανθούν πως κι αυτοί είναι άνθρωποι. Ήταν συγκλονιστική η εμπειρία κάθε φορά που έμπαινα σε παραγκούπολη. Άνθρωποι μαζεύονταν γύρω μου για να μου μιλήσουν, να μου πουν τα παράπονά τους, το πως αισθάνονται που τους έχουν παραπετάξει σαν τα σκουπίδια της κοινωνίας…και μαζεύονταν να μου μιλήσουν όχι επειδή έβλεπαν κάτι το ιδιαίτερο σε εμένα αλλά επειδή ήμουν από τους “απ’έξω”. Απ’τους ανθρώπους που έχουν ζωή, όνειρα και φιλοδοξίες…και παρ’όλα αυτά δεν τους φοβόμουν και είχα έρθει για να τους ακούσω.
Η εξουσία καθ’όλη την διάρκεια της ανθρώπινης ιστορίας έδινε στους όχλους εξιλαστήρια θύματα και αποδιοπομπαίους τράγους, χώριζε τον λαό σε δεξιούς κι αριστερούς, κόκκινους και κίτρινους, μαύρους και λευκούς, καθαρόαιμους και μπάσταρδους. Όσο αυτοί αλληλοσφάζονταν η εξουσία πλούτιζε και νεμόταν τους καρπούς της δουλειάς του λαού.
Σας εγγυώμαι λοιπόν πως ακόμη κι αν απελάσουμε και τον τελευταίο μετανάστη, ακόμη κι αν χτίσουμε θαλάσσια κι επίγεια τείχη γύρω από τα σύνορά μας, σε λίγα χρόνια η εγκληματικότητα και η κοινωνική συνοχή θα βρίσκεται ακριβώς στο ίδιο σημείο. Μόνο που αυτήν την φορά δεν θά’ναι μετανάστες αυτοί που θα κατηγορούμε και θα φοβόμαστε αλλά Έλληνες, φτωχοί, εξαθλιωμένοι Έλληνες· και μεταξύ τους θά’ναι πολλοί από αυτούς που τώρα συμμετέχουν στα πογκρόμ κατά των μεταναστών. Το πρόβλημα δεν είναι ο εγκληματίας αλλά αυτό που τον κάνει εγκληματία. Η κοινωνιολογία και η πολιτική οικονομία μας το λένε εδώ και δεκαετίες: αύξηση των κοινωνικών ανισοτήτων = αύξηση της εγκληματικότητας. Όμως η κοινωνία μας συνεχίζει να ζει μέσα στην άρνηση, τον φόβο και τις ψευδαισθήσεις. Γιατί ο φόβος είναι η πεμπτουσία του φασισμού.
Καλό θα ήταν πρίν γίνουμε αυστηροί κριτές, να ξέρουμε ότι αύριο ίσως να βρεθούμε εμείς στο μάτι του κυκλώνα.
Με αφορμή τα πρόσφατα γεγονότα, κάποιες σκέψεις μου με βάση τις εμπειρίες μου σε άλλες χώρες που έζησαν την λαίλαπα του νεοφιλελευθερισμού.
Είναι εκπληκτικό πως τα λόγια που ακούω από φασίστες και ΜΜΕ, μέχρι μετριοπαθείς ανθρώπους και ακόμη κι αρκετούς αριστερούς είναι ΑΚΡΙΒΩΣ τα ίδια που έχω ακούσει σε μεγαλουπόλεις της Λατινικής Αμερικής. Σε χώρες όπου το ΔΝΤ πέρασε και άφησε πίσω του αυτό ακριβώς που θα αφήσει και στην Ελλάδα.
Σε πόλεις λοιπόν όπως η Λίμα, η Μπογκοτά, το Μπουένος Άιρες, το Μεξικό, επίσης δεν μπορείς να κυκλοφορήσεις έξω από το σπίτι σου. Επίσης σε σκοτώνουν όχι για μια κάμερα αλλά για ένα ζευγάρι παπούτσια. Επίσης υπάρχουν τεράστιες περιοχές στις πόλεις μέσα όπου κανείς δεν τολμάει να πατήσει ποτέ…κι όταν λέμε κανείς εννοούμε κανείς από τους “φυσιολογικούς” ανθρώπους…αυτούς τους νοικοκυραίους, που κοιτάζουν μόνον την δουλειά τους, τους “φιλήσυχους” ανθρώπους της μεσαίας και ανώτερης τάξης. Όπου κι αν πήγα, σχεδόν κανείς δεν έχει επισκεφθεί αυτές τις περιοχές διότι “ξέρουν ότι θα τους σκοτώσουν”. Σε αυτές τις γειτονιές ζούν “βάρβαροι άνθρωποι” που δολοφονούν για το τίποτα, πού’ναι “βρώμικοι”, που “δεν έχουν πολιτισμό”….
Ω ποία έκπληξις όμως…αυτοί δεν έχουν μετανάστες !! Τότε ποίους φοβούνται; Ποίοι είναι αυτοί οι περιθωριακοί που κάνουν τις πόλεις τους κόλαση και που δεν αφήνουν τους φιλήσυχους πολίτες στην ηρεμία τους. Τι κοινό έχουν με τους δικούς μας “βάρβαρους” που σε κάνουν “να μην μπορείς να κυκλοφορείς στην ίδια σου την πόλη”;
Κοινό σημείο αποτελεί η φτώχεια τους· εξαθλιωμένοι, παραπεταμένοι από την κοινωνία και το κράτος σε περιοχές απροσπέλαστες “ασχημαίνουν τις πόλεις μας και τις κάνουν ανασφαλείς”.
Κι αυτές οι πόλεις πριν 30-40 χρόνια ήταν σαν την παλιά Αθήνα που πολλοί από εμάς ακόμη θυμούνται. Οι άνθρωποι μπορούσαν να κυκλοφορούν μόνοι τους όποια ώρα της ημέρας ή της νύκτας ήθελαν. Τα παιδιά έπαιζαν μόνα στον δρόμο και η εγκληματικότητα δεν ανθούσε…και ύστερα ήρθε ο νεοφιλελευθερισμός. Η μισή κοινωνία τους εξαθλιώθηκε και ζει εκτός συστήματος, παραπεταμένη στα αζήτητα. Από το άλλο μισό κάποιοι τα κουτσοκαταφέρνουν ενώ το υψηλότερο 5% είναι από τα πλουσιότερα του κόσμου.
Οι Αργεντίνοι και οι Περουβιανοί χρησιμοποιούν ακριβώς τα ίδια λόγια όταν μιλάνε για τους δικούς τους απόκληρους· τους συμπατριώτες τους. Να τους διώξουμε, να τους σφάξουμε, να τους στειρώσουμε. Λες και είναι στο DNA μιας συγκεκριμένης μερίδας ανθρώπων το νά’ναι κανείς φτωχός και απελπισμένος.
Επειδή έχω δει με τα ίδια μου τα μάτια τους ανθρώπους αυτούς, και τους έχω μιλήσει (κάτι που σχεδόν κανείς από τους ντόπιους κατοίκους αυτών των μεγαλουπόλεων δεν έχει κάνει) μπορώ να σας πω ότι είναι εξοργισμένοι, είναι ταπεινωμένοι και ψυχολογικά καταρρακωμένοι. Ψάχνουν μια διέξοδο να βρουν, ένα αυτί να τους ακούσει να αισθανθούν πως κι αυτοί είναι άνθρωποι. Ήταν συγκλονιστική η εμπειρία κάθε φορά που έμπαινα σε παραγκούπολη. Άνθρωποι μαζεύονταν γύρω μου για να μου μιλήσουν, να μου πουν τα παράπονά τους, το πως αισθάνονται που τους έχουν παραπετάξει σαν τα σκουπίδια της κοινωνίας…και μαζεύονταν να μου μιλήσουν όχι επειδή έβλεπαν κάτι το ιδιαίτερο σε εμένα αλλά επειδή ήμουν από τους “απ’έξω”. Απ’τους ανθρώπους που έχουν ζωή, όνειρα και φιλοδοξίες…και παρ’όλα αυτά δεν τους φοβόμουν και είχα έρθει για να τους ακούσω.
Η εξουσία καθ’όλη την διάρκεια της ανθρώπινης ιστορίας έδινε στους όχλους εξιλαστήρια θύματα και αποδιοπομπαίους τράγους, χώριζε τον λαό σε δεξιούς κι αριστερούς, κόκκινους και κίτρινους, μαύρους και λευκούς, καθαρόαιμους και μπάσταρδους. Όσο αυτοί αλληλοσφάζονταν η εξουσία πλούτιζε και νεμόταν τους καρπούς της δουλειάς του λαού.
Σας εγγυώμαι λοιπόν πως ακόμη κι αν απελάσουμε και τον τελευταίο μετανάστη, ακόμη κι αν χτίσουμε θαλάσσια κι επίγεια τείχη γύρω από τα σύνορά μας, σε λίγα χρόνια η εγκληματικότητα και η κοινωνική συνοχή θα βρίσκεται ακριβώς στο ίδιο σημείο. Μόνο που αυτήν την φορά δεν θά’ναι μετανάστες αυτοί που θα κατηγορούμε και θα φοβόμαστε αλλά Έλληνες, φτωχοί, εξαθλιωμένοι Έλληνες· και μεταξύ τους θά’ναι πολλοί από αυτούς που τώρα συμμετέχουν στα πογκρόμ κατά των μεταναστών. Το πρόβλημα δεν είναι ο εγκληματίας αλλά αυτό που τον κάνει εγκληματία. Η κοινωνιολογία και η πολιτική οικονομία μας το λένε εδώ και δεκαετίες: αύξηση των κοινωνικών ανισοτήτων = αύξηση της εγκληματικότητας. Όμως η κοινωνία μας συνεχίζει να ζει μέσα στην άρνηση, τον φόβο και τις ψευδαισθήσεις. Γιατί ο φόβος είναι η πεμπτουσία του φασισμού.
Καλό θα ήταν πρίν γίνουμε αυστηροί κριτές, να ξέρουμε ότι αύριο ίσως να βρεθούμε εμείς στο μάτι του κυκλώνα.
Στο μαγαζί, παρακολουθούσα προ κανα μήνα την συζήτηση κάποιων "πετυχημένων" τυπάδων, με έντονο το στοιχείο του μικροαστού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ηλικία τους ήταν γύρω στα 40-45, και μιλούσαν για τους παλιούς τους γνωστούς. Κάποια στιγμή, πιάνουν την κουβέντα για εναν παλιό τους φίλο, ο οποίος όπως οι ίδιοι είπαν, είναι αποτυχημένος, διότι δουλεύει σε delivery όπως οι Αλβανοί(αυτό ακριβώς είπαν).
Όπως βλέπετε λοιπόν, σε μια μικροαστική κοινωνια, ήδη υπάρχουν έντονα αυτά τα στοιχεία του κοινωνικού διαχωρισμού, βάσει όχι μόνο της φυλής αλλά και του επαγγέλματος. Κατακριτέος, όποιος σε μια κοινωνία που μαστίζεται απο την ανεργία και την ανέχεια, δεν έχει καταφέρει(έστω και πατώντας επι πτωμάτων), να έχει μια "αξιοπρεπή" δουλειά. Για τους μικροαστούς, δεν φταίει το ίδιο το σύστημα που παράγει περιθωριοποιημένα άτομα, αλλά το ίδιο το άτομο, που αν ήταν πιο μαγκιώρος, θα τα είχε καταφέρει.
Δυστυχώς σε τέτοια κοινωνία καλούμαστε να εκσυγχρονίσουμε τις παραγωγικές δομές και τις εργασιακές σχέσεις. Όταν ακούω τέτοιου είδους συζητήσεις αντιλαμβάνομαι πόσο δύσκολο είναι το έργο μας...
Περιττό να πούμε ότι στην Κρήτη οι αυτοκτονίες έχουν πολλαπλασιαστεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλα εκανες και το βαλες γιατι το σχολιο εκτος απο το πολυ σωστο συμπερασμα (οτι ο ρατσισμος εχει οικονομικα/ταξικα κριτηρια) περιεχει και το anecdotal στοιχειο που για μενα εχει αμεσοτητα (το οτι ειδε αυτα τα πραγματα με τα ιδια του τα ματια).
ΑπάντησηΔιαγραφήΟσο γι'αυτο που λες εσυ Ποε, αυτο το εχω δει και γω πολλες φορες. Σε προσφατο ταξιδι σε καποιο νησι για δουλεια του γραφειου, οταν ρωτησα συναδελφο ντοπιο αν εχει δουλεια στον κλαδο εργασιας μας, μου απαντησε με στομφο οτι ναι υπαρχει και οτι οποιος ειναι σωστος επαγγελματιας και αξιζει παντα θα εχει δουλεια ακομη και σε συνθηκες οικονομικης κρισης. Οταν με ρωτησε εκεινος τι γινεται στην περιοχη μου και του απαντησα οτι τα πραγματα ειναι πολυ πεσμενα τοτε εκανε κωλοτουμπα και παραδεχτηκε οτι και εκει ειναι το ιδιο πεσμενα (σωωωωπα!)
Παιδια, αυτο ειναι ολο το ζουμι...!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδω...
Πριν τους μεταναστες...Ησαν οιΠαλλινοστουντες...
[οι γνωστοι σας Ρωσσοποντιοι]...Στοχοποιημενοι και φονιαδες, ληστες, κακοποιοι κλπ [λεγανε]...
Πριν απ αυτους ηταν οι Αουντηδες [Μικρασιατες προσφυγγες] και πιο πριν οι Βλαχοι[επαρχιωτες, που ηρθαν στην Αθηνα για τα εργοστασια]
Διαχρονικο βεβαια φρουτο οι ΓΥΦΤΟΙ..[ρομα]...
Εκεινο οπου με πληγωνει...Και μα θυμωνει...
Ειναι οτι...Μολις κονομησουνε οι ...οποιοι...
ΠΕΡΝΑΝΕ ΑΠΕΝΑΝΤΙ....!!!!
Ετσι τα παιδια των..Βλαχων, των Αουντηδων,των
Ρωσσοποντιων, των..Αλβανων....
Φωναζουνε για τους Πακιστανους, τους Βουλγαρους, τους Κινεζους, τους Τυνησιους...
Να φυγουνε....
Να πανε στις χωρες τους...!!!
Ειναι δυνατον...;;; Ειναι....
Μικροαστισμός και κατάλοιπα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο χειρότερο είναι, ότι μια γυναίκα που έχουμε και δουλεύει στο μαγαζί, βουλγάρα, είναι απίστευτα ρατσίστιρα απέναντι στους αλβανούς. Μιλάμε τρελές διαστροφές αναπτύσσονται στον καπιταλισμό.
Πολύ καλό σχόλιο το οποίο δείχνει την ταξική προέλευση του ρατσισμού και του φασισμου. Αναδημοσιευτηκε και στο Redflyplanet.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχεις απόλυτο δίκιο poe. Η σήψη βρίσκεται στις ρίζες πλέον. Στον τρόπο λειτουργίας της ίδιας της ζωής και της καθημρινότητας, στις αξίες και στους στόχους της κοινωνίας. Μού'χε πει πριν 2 χρόνια μια φίλη μου όταν της μιλούσα περί κοινωνικών τάξεων: "άστο, τό'χουμε χάσει το παιχνίδι..πλέον το σύστημα έχει κάνει τον καθένα να αισθάνεται άρχουσα τάξη με το να τον προτρέπει αντί να ανεβαίνει τάξη (όπως γινόταν παλιά) να φτιάχνει μια ακόμη χαμηλότερη, κάτω από αυτόν"
ΑπάντησηΔιαγραφήKαι για να μην εχετε ..αμφιβολια, η ιδια κατασταση επικρατει παντου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτη Σουηδια παλιοτερα τα 'μαυρα προβατα' ηταν οι Τουρκοι,πιο προσφατα οι Σομαλοι και τωρα φανταζομαι οσοι ηρθαν μετα απο αυτους!
Yπαρχει και...'σειρα ιεραρχιας' αναλογως ποτε φθανει κανεις στη χωρα προορισμου! Ετσι και οι ιδιοι οι μεταναστες διαχωριζουν ξενους σε 'καλυτερους' (οσους ενσωματωθηκαν ηδη στη κοινωνια) και σε 'χειροτερους' οσους ειναι 'αρτι αφιχθεντες' και δεν εχουν προλαβει
να ...ενσωματωθουν καλα ακομη! ;(
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦαντάστητε λοιπόν έναν καπιταλισμό χωρίς μετανάστες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην επόμενη στιγμή έχει καταρρεύσει.
Οπότε μη ρωτάτε ποιος τους έχει ανάγκη και ποιος δημιουργεί μετανάστες.
Μην προσκυνάτε την Αλέκα όπως τον καπιταλισμό.
Αλλά μην περιμένετε από το "θεό" σας, άλλες από τις εντολές για συνεχή μετανάστευση σε όλες τις χώρες.
Η μετανάστευση και η φτώχεια που είναι συνέπεια της περιέχεται στις δέκα ιερές εντολές του καπιταλισμού.
Αν δεν σας αρέσει άρχισε να πιστεύεις σε άλλο "θεό".
Αν σας αρέσει μη διαμαρτύρεσαι για το θεό σας.
Φέραμε τις αποικιες στις χώρες μας, απλά...
ΑπάντησηΔιαγραφήδουλεμπόριο, αλλά αντι για να αναλαμβάνεις εσύ τα έξοδα και τον κόπο να τον φέρεις απο την αφρική, κανονιζεις να έρχετε απο μόνος του και να αναλαμβάνει και τα έξοδα και τα ρίσκα.
""Φαντάστητε λοιπόν έναν καπιταλισμό χωρίς μετανάστες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην επόμενη στιγμή έχει καταρρεύσει.""
Συμφωνω yiok^2. Βεβαια οταν ο καπιταλισμος εχει αναγκη απο τους μεταναστες αυτους κανει μοκο! Το προβλημα ειναι οταν τα φτηνα ευελικτα εργατικα χερια περισσευουν (αλλη μια αντιφαση του καπιταλισμου.) Δλδ οταν συρεουν πολυ περισσοτεροι φουκαραδες απο αυτους που εχει αναγκη!
Τους λαθρομεταναστες πλεον σε Ελλαδα και Ευρωπη κανεις δεν τους εχει αναγκη. Τα εργοστασια και οι αγροτικες δουλειες δεν εχουν απαιτηση απο ενα τοσο μεγαλο νουμερο οεινασμενων εργατων. Εξ αλλου πλεον τα εργοστασια βρισκονται εκτος ευρωπης σε χωρες του Γ κοσμου, οπου εκει το ντοπιο προλεταριατο φτανει και περισευει και ειναι και πολυ φτηνο.
Οι νοικοκυραιοι της ΕΕ δεν τους θελουν ολους αυτους, γι αυτο γινεται αυτο το πανηγυρι (με δημοκρατικοτατες και στο πνευμα της ελευθερης διακινησης των λαων, οπως αυτη της Δανιας που σκοπευει να αψηφησει τη σεγκεν και να κλεισει τα συνορα της ανεκτικης και δημοκρατικης πατριδας της)
*δημοκρατικοτατες και στο πνευμα της ελευθερης διακινησης των λαων αποφασεις
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαιδιά, επειδή ξεφεύγουμε λίγο και χάνουμε κάποιοι την μακροσκοπική εικόνα, θα επαναλάβω αυτό που είπα και στο σχόλιο: Δεν έχει σχέση εάν είναι μετανάστες ή όχι, εάν είναι λούμπεν ή φτωχοί απόκληροι. Όλοι τον ίδιο ρόλο παίζουν στο τέρας του καπιταλισμού...είναι διαφορετικά αλλά συγκοινωνούντα δοχεία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε το να κάνουμε διαχωρισμό πέφτουμε στην παγίδα του ρατσισμού. Ο καπιταλιστής δεκάρα δεν δίνει εάν ο δούλος του είναι ντόπιος ή εισαγόμενος. Τον πιο φτηνό και με λιγότερες απαιτήσεις θα σκλαβώσει.
Διαχωρισμοί πρέπει να γίνονται, όχι για ρατσιστικούς λόγους, αλλά επειδή υπάρχουν διαφορές στους ρόλους των "απόκληρων της ζωής" τις οποίες πρέπει να τις αναγνωρίσουμε, αν θέλουμε κάποτε να εξαφανίσουμε τις ανισότητες. Με αυτήν την διάθεση πιστεύω γίνονται οι πιο λεπτομερείς αναλύσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ Poe αλλά πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί και σαφείς στους προσδιορισμούς μας. Η ρητορεία του εθνικοσοσιαλισμού καπηλεύεται ακόμη και αυτό που προσπαθεί να καταστρέψει και κυνηγά (μέχρι και την μαρξιστική θεωρία) για να επιτύχει τον σκοπό της. Οπότε ένας τέτοιος διαχωρισμός μπορεί εύκολα να γίνει άλλοθι για ρατσιστικές αντιλήψεις
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχει στα οικονομικά μία έννοια που λέγεται αλυσίδα αξίας και άλλη μία περιθώριο κέρδους....
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι κάνουν λοιπόν οι έξυπνοι οι έμποροι.....
Ενισχύουν την λογική της λαθρομετανάστευσης και των φτηνών εργατικών χεριών γιά να μειώσουν το περιθώριο κέρδους των παραγωγών και να αυξήσουν το δικό τους.........
οπότε στην αλλυσίδα αξίας αν έχουμε ένα προιόν που αρχίζει στον παραγωγό από 1 ευρώ και φτάει στον τελικό καταναλλωτή 10 ευρώ έχουμε και λέμε........
Πριν την είσοδο των λαθρομεταναστών ο παραγωγός έπαιρνε 3 ευρώ και οι διάφοροι μεσάζοντες 7 ευρώ.....
Με την είσοδο των λάθρο... ο παραγωγός παίρνει 2 ευρώ.... και οι μεσάζοντες 8....