18 Μαΐ 2011

Η φασιστική παρακμή του Νιόνου


Χαμός έχει γίνει στο internet από απαράδεκτες δηλώσεις του “μεγάλου” καλλιτέχνη Δ. Σαββόπουλου. Σε ηχητικό απόσπασμα από ραδιοφωνική εκπομπή ( http://mp3twit.com/b7c ) προτείνει στους πολιτικούς ουσιαστικά να εξορίσουν τους μετανάστες στα “αραιοκατοικημένα” νησιά. Ο πρώην επαναστάτης, αριστερός ψάλτης της Χρυσής Αυγής, θα μας πει τώρα ότι τον παρεξηγήσαμε, ότι παρερμηνεύσαμε τα λεγόμενά του κλπ κλπ.
Το μόνο που αξίζει σ' αυτόν τον γελοίο είναι η πλήρης περιφρόνηση. Και η μουσική του, ανεξάρτητά από την ποιότητά της (που και γι' αυτό υπάρχουν αμφιβολίες) χάνει πια την ουσία της. Στο βιετνάμ δεν μπόραες να ζήσεις, δεν σου' φτανε ο αέρας για να ζήσεις. Και πλέον στην Ελλάδα, αμα είσαι μετανάστης δεν μπορείς να ζήσεις για να μην σε περιλάβουν τα καινούρια τάγματα ασφαλείας, δεν σου φτάνει ο αέρας γιατί θα τον πλερώσεις κι αυτόν. Γιε γιε γιε!
Η τελευταία φορά που ψιθυρίζω στίχους του. Τον συγκαταλέγω μαζί με τους φασίστες πλέον!

25 σχόλια:

  1. Μια χαρά του τα έψελνε ο αλήστου μνήμης Ραφαηλίδης. Αποδεικνύει πόσο μπροστά ήταν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τον θυμάμαι κι εγώ τον Ραφαηλίδη παλιά σε τηλεοπτική εκπομπή με τον Νιόνιο απέναντι, να το παίζει "προοδευτικός". Τον είχε ξεχέσει. Νατη τώρα η κατάντια του. Βρε ούστ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λιγο ελειψα και να τι ακουει κανεις!

    Ειχε, ομως, αρχισει εδω και καιρο να δειχνει
    σημαδια..''προοδευτισμου''
    απ ο τι ακουμε και διαβαζουμε...

    Η..μαυρη λιστα ολο και αυξανεται! :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο Λαρς Φον Τρίερ δηλώνει ναζιστής. Δεν έχεις παράπονο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πριν από 20 χρόνια περίπου, μην μπορώντας να μάθω πού μένει για να του επιστρέψω τους δίσκους του, τους έκανα ιπτάμενους από πολύ ψηλό σημείο. Το καταχάρηκα.

    Φιλήμων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συμφωνώ, με τους φασίστες και αυτός.Παντώς είναι τραγικό πως τόσοι καλλιτέχνες που προσέφεραν στο κίνημα,στον ένα ή στον άλλο βαθμό με το έργο τους (ιδιαίτερα στα 70-80) κατάντησαν έτσι.
    Γιατί δεν είναι μόνο ο Σαββόπουλος.
    Τι σχέση έχει ο Γιώργος Νταλάρας του Κουγιουμτζή με τον Νταλάρα του Με λένε Πόπη;.Η γυναίκα του είναι υπουργός.Αν και βέβαια δεν έχει ευθύνη για τις πράξεις της γυναίκας του ,δεν μπορώ παρά να αναρωτιέμαι πως μπορεί να ζεί μαζί του και να αγαπά έναν άνθρωπο που είναι πιστό σκυλί αυτών που τσακίζουν το λαό μας.
    Μήπως ο Μίκης Θεωδωράκης τα πήγε καλύτερα;Πέρα απο τις κατα καιρούς δηλήσεις του,πλέον προχωρά σε συνειδητές πράξεις τύπου Σπίθα.
    Κάθε καλλιτέχνης είναι και αποτέλεσμα τηε ιστορικής περιόδου του.Αυτοί όμως οι άνθρωποι έχουν ιστορία.Κρίμα που κατάντησαν εδώ.
    Τελικά ο Δεξιός Μάνος Χατζιδάκις κράτησε τις αξίες του μέχρι τέλους,τόσο στο έργο του,όσο και στην ιδεολογική του τοποθέτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @Paul Krugman
    Πολύ σωστά!
    Και μια λεπτομέρεια.
    Ο «Δεξιός Μάνος Χατζιδάκις» λίγο πριν «φύγει» συζητούσε με την Αλέκα για συναυλία του για την ΚΝΕ. Σχετική συνέντευξη στο περιοδικό «Οκτάβα» αν θυμάμαι καλά.

    Φιλήμων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σε κάποια προηγούμενα άρθρα, σε΄αυτό το μπλογκ, έγινε αναφορά στο χρήμα και στις ... επιπτώσεις που έχει στην ποιότητα του ανθρώπου !

    "Άνθρωποι" σαν τον Σαββόπουλο, απλά, αποδεικνύουν τη λαϊκή απλή ρήση "τα λεφτά χαλούν τον άνθρωπο" - πόσο μάλλον όταν υπάρχει κι η ... προδιάθεση.

    Βέβαια για τον συγκεκριμένο, αλλά και άλλους όπως αναφέρονται σε σχόλιο πιο πάνω, ισχύει και το: "Που είσαι νιότη μου, να δεις πως κατάντησα" !

    Ή και το σοφό "τα στερνά, τιμούν τα πρώτα" !

    Χρήμα και ξεφτίλα, πάνε ... πακέτο !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εντάξει,

    ψύχραιμια.

    Λέει μαλακίες ο νιονιος αλλά δεν κατάλαβα γιατι δεν μπορούμε να ξανατραγουδήσουμε στίχους του. Θα λέμε και θα ξαναλέμε "η πλατεία ήταν γεμάτη" γιατι το τραγούδι ανήκει σε μας, στο λαό που το αγκάλιασε, το έκανε κτήμα του. Απο αυτή τη στιγμή και μετά ο τραγουδοποιός "χάνει" την ιδιοκτησία του κομματιού το οποίο περνάει στην ιστορία και ο ίδιος συνεχίζει την πορεία του.

    Τώρα εάν ο Νιονιος αποφάσισε όχι μόνο να είναι σκυλάκι στα σαλόνια των αστών, αλλά και να παραληρεί ξενοφοβικά, υπάρχουν άλλοι τρόποι αντιμετώπισης οι οποιοι καιρός είναι να αρχίσουν να εφαρμόζονται όχι μόνο στα πολιτικά λαμόγια, αλλά και τα "καλλιτεχνικά" στηρίγματα του καθεστώτος...

    Υ.Γ. Με γεια το νέο συλλογικό blog. Πολύ χαίρομαι που σας βλέπω όλους εδώ μαζεμένους. Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. http://www.youtube.com/user/thc276#p/a/u/4/ZITp7QO4n5Y

    Ξέχεσμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Για να μην επαναλαμβανόμαστε,παραθέτουμε το σχόλιο μας στο ιστολόγιο...
    http://www.varometro.net/blog/o_ypertatos_malakas_xanahtypa/

    "Ανεξάρτητα με την πορεία του κυρ – Νιόνου που αναμφισβήτητα είναι ετεροβαρής και αμφιλεγόμενη και ανεξάρτητα με τις κατά καιρούς μπουρδολογίες που έχει ξεστομίσει σε μια σειρά από συνεντεύξεις του, ένα πρέπει να κρατήσουμε κυρίως από τη στάση του στην δεκ του ’80. Την πιο κρίσιμη κατ’ εμάς μεταπολεμική δεκαετία για τον εκσυγχρονισμό του καπιταλισμού στην Ελλάδα και που αναδείχνει τελικά πως ο εν λόγω ήταν η πιο γνήσια φωνή, η πιο γνήσια καλλιτεχνική ηθική και πλευρά του τότε ΠΑΣΟΚ που βοήθησε τα μόλα για τον εν λόγο εκσυγχρονισμό και στην τέχνη εκπαραθυρώνοντας τελικά το πολιτικό τραγούδι και την στρατευμένη από την κεντρική σκηνή προσφέροντας την τέχνη με κάτι τραπεζάκια του ωχαδερφισμού και της ατομικιστικής ευμάρειας στο πάνθεον της πολιτικής του πολιτισμού του μακαρίτη του Γιαννόπουλου και του Κατσιφάρα.
    Να υπενθυμίσουμε πως στις προεδρικές εκλογές της Κύπρου έδινε συναυλίες στις περιοδείες του υποψηφίου του ΔΗΣΥ κ. Κασουλίδη, όπου κοινό του ήταν και κάτι φασιστοειδή που φώναζαν “φωτιά φωτιά στα κόκκινα σκυλιά”, σαν άλλοι απόγονοι του Γ. Γρίβα."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μερικοι ανθρωποι μετα απο καποια ηλικια χανουν το μπουσουλα. Καλο θα ηταν λοιπον εφ'οσον δεν εχουν να προσφερουν εργο να πηγαινουν σπιτακι τους, να παιζουν με τα εγκονακια τους (ή με ο,τι αλλο τους αρεσει ακομα να παιζουν). Φυσικα δεν ανοικουν ολοι οι ανθρωποι σε αυτη την κατηγορια (ο Manny μπορει να σκεφτει συνομιλικους του κυρ Διονυση-και κατα πολυ μεγαλυτερους του- που διαθετουν φρεσκο μυαλο και δημιουργικοτητα περισσοτερη απο πολυ νεοτερους τους).

    Ο κυρ Διονυσης οφειλει να γνωριζει οτι η κατηφορα δεν εχει πατο και οτι οι εκπομπες της Ανιτας Πανια (ή ακομα χειροτερα το κομμα του Καρατζαφερη) ειναι ενα τσακ μολις πιο περα.

    Στον Manny δεν αρεσε ποτε αυτο το ειδος μουσικης οποτε δεν νιωθει την δικαιη αγανακτηση του αρθρογραφου, αλλα θα συμφωνησει με καποιον προλαλησαντα οτι τα τραγουδια του Σαββοπουλου ανοικουν στο λαο και δεν πρεπει να τα απαξιωνουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Θα συμφωνησω με το ΦΑΡΟ...
    Δεν πιστευω, οτι οποιοσδηποτε κονομημενος, μπορει να εχει συνειδηση...[μιλαω για λεφτα, οχι για μισθο...Για πολλα λεφτα]
    Διοτι για να κονομησεις...ΠΟΥΛΑΣ...
    Και η ξεφτιλα ειναι...
    Να δειχνεις, αυτο που απεμεινε...!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @pavlosk
    ένα δίκιο το'χεις, είν' η αλήθεια. Οι δημιουργίες κάποιου καλλιτέχνη από ένα σημείο και μετά ανήκουν σε όλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ναι γιατί αλλιώς να μην ξανακούγαμε το "στην Αθήνα μες το κέντρο".

    Που να το ξέραμε ότι θα γινόταν ο άλλος μετά Νταλαροειδές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Το ίδιο ισχύει και για τον θεοδωράκη, το έργο κάποια στιγμή ανεξαρτοποιήται από τον παραγωγό του. Τα καλά τραγούδια του Σαββόπουλου και των άλλων της γενιάς του είναι κτήμα του λαού, περισσότερο από κτήμα των ίδιων των δημιουργών τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. μαχαίρης: Επίτρεψέ μου, φίλε μου, να βάλω και την εξής παράμετρο.

    Δεν μιλάμε μόνο ... έτσι απλά ... για πολλά λεφτά, αλλά για τα λεφτά που βγήκαν από την εκμετάλλευση ενός ολόκληρου λαού !
    Γιατί, πρέπει να ξέρουν όλοι αυτοί οι μεγαλόσχημοι, ότι τα λεφτά τα πολλά τα βγάλαν από το υστέρημα της εργατιάς !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Διαφωνω καθετα με τον Φαρο.
    Ο Σαβοπουλος δεν παπαρολογει για εθνικοσοσιαλιστικα για το χρημα, οπως και ο Μικης δεν Μουσολινιζει γιατι τα ματσωσε.
    Το ιδιο ισχυει για τον Νταλαρα και αλλα πουλακια.

    Για καποιον με ορθιες κεραιες και πριν 20 - 30 χρονια, τα σημερινα ηταν αναμενομενα.

    Απλα η οξυτητα της καπιταλιστικης κρισης
    βγαζει τις μασκες και το μακιγιαζ, που τα εκρυβαν.

    Οσο και να ακουγεται παραξενο, αυτο το τελευταιο ειναι θετικο.
    Τερμα οι αυταπατες. Ο καθενας αυτος που ειναι και οχι αυτο που δηλωνει.

    Βασικη πουποθεση για να προχωρησειτο κινημα.

    ΥΣ
    Και μια και ο λογος, θα πρεπει να πουμε και με το ονομα της και την ελληνικη σπουδαζουσα νεολαια της παρακμης και του ραγιαδισμου.

    Αντωνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αποδεδειγμενα

    1.φασισμος και κομμουνισμος συμφωνουν οτι κοινος εχθρος τους ειναι ο καπιταλισμος
    2. Μονον ο κομμουνισμος εχει την επιστημονικη καταρτιση για να θανατωσει τον καπιταλισμο
    3. Ο καπιταλισμος γνωριζει αριστα πως να διαιρεσει οποιοδηποτε συμμαχια κομουνισμου και φασισμου εναντιον του και με τον τροπο αυτο να νικησει και τους δυο. Σαν ενδιαμεση λυση προβαλει ο εθνικομπολσεβικισμος απο το 19 συνδιασμος με διαφορες παραλαγες οπως μαοισμος ιδεολογια Ουγκο Τσαβες κλπ γνωστα.

    Ο ευρασιανισμος (ρωσικης προελευσης απο το 1869) και η παραλλαγη του με το ονομα εθνικομπολσεβικισμος γερμανικης προελευσης απο το 1919 ειναι κινηματα που εχουν μαζικοποιηθει μετα την πτωση του υπαρκτου σοσιαλισμου το 1989 απο μεγαλα τμηματα που κατεχουν την εξουσια στις δυο πρωην αυτοκρατοριες τηε ενδιαμεσης περιοχης την Τουρκια των στρατιωτικων της οργανωσης Εργκενεκον και της Ρωσιας των μυστικων υπηρεσιων του Πουτιν.

    Και τα δυο κινηματα προσπαθουν και στις δυο χωρες με εντονο πολυεθνικο παρελθον να ξεπερασουν την αντιθεση φασισμου κομμουνισμου του μεσοπολεμου που παραμενει καρφωμενη στην Ελλαδιτικη νοοτροπια σαν τραγικη αναμετρηση μεταξυ εθνικοφρονων μοναρχοφασιστων και εαμοβουλγαρων.

    Ξυπνατε

    Προσπαθουν να επαναφερουν το σχημα της πολυεθνικης αυτοκρατοριας της ενδιαμεσης περιοχης για να αυτονομησουν κι παλι το τεραστιο αυτο πολιτισμιο χωρο απο τον εναγκαλισμο της Δυσης. Στην δε τουρκια ο ευρασιανισμος προωθειται με παραλλαγες και απο τις δυο αντιπαλες εξουσιαστικες ομαδες τους στρατιωτικους και τους μετριοπαθεις ισλαμιστες.

    Οφθαλμοφανες ειναι πως ο Αχμετ Ντοβοτουγλου τεινη στην επανασυσταση της Οθωμανικης αυτοκρατοριας των μιλλετιων στην οποια θα εχουν θεση οχι μονο η Ελλας αλλα και το Ισραηλ. Ταυτοχρονα η εξωτερικη πολιτικη του Πουτιν κανει το ιδιο με την επανασυσταση της Σοβιετικης Ενωσης.

    Εμεις λογω ...γηρασμενου πληθυσμου μικρων εδαφικων διαστασεων και πληρους εξαφανισης πραγωγικων πορων αδυνατουμε οχι μονο να συμετασχουμε στα τεκταινομενα των γειτονικων γιγαντων αλλα και λογω αδυναμιων ... βλεπε παγκαλους Γιωργακηδες κλπ κλπ ουτε καν να τους καταλαβουμε

    Παρτε υλικο να σκεφτειτε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ανώνυμος 6:25
    έχουν ακουστεί κι άλλη φορά αυτές οι προσεγγίσεις, δεν συμφωνεί το γλόμπιγκ μ αυτές διότι ερμηνεύουν τα πράγματα με βάση το φυλετικό στοιχείο (που είναι ατελές κριτήριο) κι όχι με βάση το ταξικό.
    Επανασύσταση αυτοκρατοριών δεν έγινε ποτέ στην ιστορία και δεν γίνεται με την έννοια που λες. Το οτι ο Πούτιν, που λες ότι θέλει να επανασυστήσει την ΕΣΣΔ είναι εντελώς ανεδαφικό γιατί πρόκειται για διαφορετικά κοινωνικοπολιτικά συστήματα, η ΕΣΣΔ και η σημερινή Ρωσία. Στην τελευταία σου παράγραφος είναι εμφανής η επίδραση της θεωρίας της "ψωροκώσταινας" ότι δηλαδή η ελλάδα μια ζωή φτωχιά θα είναι και ότι οι έλληνες είναι άχρηστος λαός και τέτοια. Εμείς αυτή τη θεωρία την απορρίπτουμε κατηγορηματικά, δεν έχουμε τέτοια άποψη για την Ελλάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. βαρύς ο χαρακτηρισμός " φασιστική παρακμή " αλλά συμφωνώ απόλυτα

    γιατί δεν είναι κατ΄ανάγκη όλοι αυτοί οι καλλιτέχνες που γνωρίσαμε στο παρελθόν και μεγαλώσαμε με τις μουσικές τους και τα τραγούδια τους προοδευτικοί

    ο Γκράμσι τους χωρίζει ( γενικά τους διανοούμενους) σε δύο κατηγορίες : τους λειτουργικούς και τους οργανικούς διανοούμενους

    λειτουργικοί καλλιτέχνες- διανοούμενοι κατά τον Γκράμσι είναι αυτοί που εξαρτούν μόνο από προσωπικό συμφέρον την ικανότητά τους να παράγουν χρήσιμη σκέψη- μουσική- πολιτισμό ,
    αμειβόμενοι για τις ιδέες και απόψεις , που δεν πολυπιστεύουν.
    πράγμα που τους δίνει την ευχέρεια να αλλάζουν εύκολα και να πηγαίνουν σ΄αυτόν που πληρώνει καλύτερα την δυνατότητά τους να παράγουν τέχνη ευπροσάρμοστη και λειτουργική .

    κάτι τέτοιο συμβαίνει με τους απανταχού ΄νιόνιους΄

    και ο φίλος μας ο ΄νιόνιος΄στο σχόλιο του ραδιοφώνου που ακούγεται, που προπαγανδίζει την ΄καθαρή δράση΄ , δεν μπορεί παρά να ρέπει προς τον φασισμό , αν δεν είναι ήδη φασίστας .

    η χωρίς πολλή σκέψη ΄καθαρή δράση΄ καταλήγει στην άλογη δράση που είναι το τυπικό γνώρισμα των ζώων και όχι των ανθρώπων
    το παράδειγμα του μάρξ για τον αρχιτέκτονα και την μέλισσα είναι το κατάλληλο για το πώς σκέφτονται (διανοούνται) οι άνθρωποι

    όλα τα παραπάνω τα γράφω γιατί για μένα έχει μεγάλη σημασία να μπορώ να του αποδώσω τον όρο
    " φασίστας" καταδεικνύοντας την συμπεριφορά του

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Tο γήρας ου γαρ έρχεται μόνον, μύρια κακά έπονται!

    spiral architect

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @ανώνυμος 6:25:
    Αποδεδειγμενα
    1)Ο φασισμός δεν είναι παρά καπιταλισμός, με άλλο κρατικό εποικοδόμημα.
    -Θα μπορούσες να το θέσεις σαν "ο φασισμός και η αστική δημικρατία" ίσως.
    -Ο φασισμός και η αστική "δημοκρατία" σαν κύριο εχθρό τους πάντα αντιμετώπισαν τον σοσιαλισμό.
    2)Οι κομμουνιστές κατάφεραν κατά την διάρκεια του Β'παγκόσμιου πόλεμου να διαιρέσουν προσωρινά το αντίπαλο στρατόπεδο, και έτσι να νικήσουν τον φασισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Λυπαμαι αλλα ισοπεδωση ειναι φασισμος.
    Βολεμενοι ναι ,ενοω για τους Σαββαπουλο,Νταλαρα.
    Οσοι δεν εχουν την ιδια με μας ιδεα δεν σημενει οτι ειναι φασιστες.
    Ο πρωτος εκανε μια προταση ακουστε την και πεστε που διαφωνειτε.
    Ο Νταλαρας θα συμφωνησω για την γυναικα του κλπ
    Οσο για τον Μικι παλιος αγωνιστης ,εξοριες δεν το βαζει κατω και αποψε ηταν στα προπυλαια μαζι με τους αγανακτησμενους.
    Μαγκια να παρεις μαζι σου τους μη συνειδοτοποιημενους
    και να μη πανε στην αντιδραση.
    αυτα εν ολιγεις
    ενα κομουνιστης με στοχο την ταξικη παλη στους τοπους δουλειας.
    Γιατι μονο με ενωτητα και παλη θα φερεις την αλλαγη της κοινωνιας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ο Νιόνιος, πριν από 30 χρόνια προδωσε το φοιτητικό κίνημα που τον είχε σαν πατέρα. Το 1990 βγήκε και φώναξε ζήτω ο Μητσοτάκης και αμέσως μετα πήρε από τον Βαρβιτσιώτη (Υπυργος Άμυνας) την περιοδία σε όλα τα στρατόπεδα της χώρας και έβγαλε δεκάδες εκατομμύρια. Πρέπει λίγο να προσέχουμε τους κουλτουριάρηδες και τι λένε κατά καιρούς

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάθε χρήστης μπορεί να σχολιάσει στο γλόμπινγκ αφού επιλέξει διακριτικό ψευδώνυμο για αποφυγή συγχίσεων είτε με λογαριασμό Google είτε με τη χρήση της υπηρεσίας openID είτε με την απλή επιλογή ονόματος χρήστη.
Προσβλητικά ή υβριστικά σχόλια για συντάκτες ή σχολιαστές θα διαγράφονται. Δεν ενθαρρύνεται η χρήση υβριστικών λέξεων ή εκφράσεων.
Ο σχολιασμός γίνεται με το ελληνικό αλφάβητο και με μικρά γράμματα

Οι διαχειριστές έχουν τη δυνατότητα να προβαίνουν σε διαγραφή σχολίων που δημιουργούν σκόπιμη ή μη σύγχιση και απομάκρυνση από το θέμα της ανάρτησης.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...